1

Onderwerp: Puzzel in de vriezer?

Omdat ik deze week mijn eerste puzzeltaart ga maken, heb ik ongeveer 2 weken geleden alvast de puzzel geoefend. Ik had dat immers nog nooit gedaan.
Wonderbaarlijk genoeg lukte het puzzelen goed en vond ik de puzzel mooi genoeg om op de taart te doen (de eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik een supersimpel Nijntje plaatje heb gekozen). Ik heb hem in de vriezer bewaard.

Nu is mijn vraag: kan dat? Zal hij breken als ik hem wil gaan gebruiken?

Het was immers een oefenexemplaar, dus als de kans groot is dat hij zal breken dan maak ik gewoon een nieuwe. De taart ga ik woensdag maken dus ik neem aan dat ik dan de puzzel wel vandaag of morgen kan maken en hem in de keuken kan bewaren.

Groetjes, Carin

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

2

Re: Puzzel in de vriezer?

Mijn ervaring met mmf of marsepein uit de vriezer is dat het met ontdooien een beetje gaat zweten en door alle kleurstoffen erin lijkt me dat dit gaat vlekken. Ik bewaar een puzzle wel eens een week om hem vervolgens dan op de taart te doen dit gaat prima maar het brokkelt wel sneller. Voor een eerste puzzle zou ik hem  persoonlijk gewoon opnieuw maken. Succes.

3

Re: Puzzel in de vriezer?

Nou is deze toevallig niet van marsepein maar van gewone fondant, zou dat dan nog uitmaken?

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

4

Re: Puzzel in de vriezer?

Ik bewaar mijn puzzels altijd in de vriezer, gaat prima...voordeel is dat je hem makkelijk van het hoesjes schuift en nog een beetje kan corrigeren op de taart en bij mij drogen de puzzels ook weer snel op en zien er prima uit hoor!

5

Re: Puzzel in de vriezer?

ik doe het altijd in de vriezer - je kan dan het bevroren plaatje rechtstreeks op de taart leggen, het scheurt dan minder makkelijk en rekt niet - en het is heeeeeel snel ontdooid!

6

Re: Puzzel in de vriezer?

en als ik de puzzelpaatjes in de ijskast bewaar, hoe kan ik dat dan het beste doen?in een afgesloten bakje?

groetjes Myrthe

7

Re: Puzzel in de vriezer?

Het ontdooit inderdaad supersnel Kristien. Ik haalde hem uit de vriezer en onder het uitpakken was het al ontdooit. Dus uiteindelijk heb ik 'm maar weer even onafgedekt in de vriezer gelegd en toen pas op de taart. Dat ging prima. Foto volgt (staat nog op de camera).

Myrthe, ik had 'm in alufolie verpakt en op een platte plank gelegd.

Groetjes, Carin

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep