1

Onderwerp: vreselijke fondant

hoi,

Ik heb eergisteren voor de eerste keer fondant gemaakt, met het recept vanop de website. Jammer genoeg rezen er enkele probleempjes op:

- Ik kreeg de fondant heel moeilijk uitgerold. Ik had de tafel helemaal met bloemsuiker bestrooid en toch bleef het voortdurend plakken.
- Wanneer ik de fondant dan eindelijk voldoende had uitgerold, scheurde hij. Ook nadat hij op de taart lag scheurde hij langs zijkant en de plooi in de bovenkant.


Wie kan mijn goede raad geven? Ik wil niet dat dit nog eens gebeurt!


hanne

2

Re: vreselijke fondant

Hi Hanne,

Nog iemand niet ver uit de buurt (ik ben van Overijse).

Heb je het even laten rusten alvorens het te gebruiken? dit maakt vaak een groot verschil.

Als ik het maak gooi ik alles in de keukenrobot en dat maakt het wel elastischer... met de hand bak ik er niks van ...

Succes!

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

3

Re: vreselijke fondant

Ik heb het laten rusten hoor.
Wat gebruik je om te kneden met de keukenrobot? (de deegvorm?)

hanne

4

Re: vreselijke fondant

Hey Glider,

misschien heb je er niet voldoende suiker door gedaan? Dan plakt de boel ook veel meer. Ik denk dat het ook makkelijker scheurt als je het te dun uitrolt.

Ik heb voor de eerste keer de tafelzeil truuk gebruikt en het helpt wel, maar ik heb nog steeds poedersuiker eronder nodig.

Ik las hier pas nog een tip om je fondant tussen 2 lagen bakpapier uit te rollen. Misschien helpt je dat?

Groetjes,
V