1

Onderwerp: Vragen over boetseren

Ik ben nog een nieuweling in het taartenbakken en ik zou ook graag iets met boetseren willen doen. Ik vraag me een aantal dingen af:

Kun je figuren maken van rolfondant en hoe lang kun je ze van tevoren maken? (En hoe/waar bewaar je ze).

Kun je de geboetseerde figuren ook echt eten of zijn ze puur decoratief? Het lijkt me zelf eerlijk gezegd mierzoet en niet echt lekker (hoe mooi ik ze ook vind).

Moet je een aangebroken pak rolfondant (ik heb een kilo gekocht) invriezen om te bewaren of kan het ook anders. En hoe zit dat met zelfgekleurd fondant (met kleurgel uit de webshop)?

Vast bedankt!

Groeten,
Sigrid

www.detaartentantes.nl
Workshops en webshop taartdecoratie. Ook afhalen in Zwolle en Elburg!

2

Re: Vragen over boetseren

Ja hoor geboetseerde figuren kan je eten, ik maak ze altijd van marsepein een paar dagen van te voren en verpakt ze in plastic huishoudfolie en dan in een luchtdichte trommel.

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

3

Re: Vragen over boetseren

je kan ze eten maar ik vind ze zelf te zoet
Naast het feit dat ik niet kan boetseren :) is dat nog een goeie reden om een puzzelplaatje te maken, je hebt dan maar een dunne laag zoet
maar er zijn mensen die het wel lekker vinden - ofwel moet je een mengeling gebruiken van marsepein en fondant
fondant bewaar ik in plastieken zak en dat in een plastieken doos of emmer (marsepein ook) - figuren die af zijn in plastieken doos - puzzelplaatjes in de diepvries