1

Onderwerp: met biscuit op vakantie

Hallo allemaal. Wij gaan binnenkort een paar dagen weg en logeren in een huisje zonder oven en vriezer. We vertrekken woensdag en mijn schoonzusje is zaterdag jarig. Als ik dinsdag thuis een biscuit bak en deze meeneem zonder te snijden en te bekleden is deze dan zaterdag nog te eten. Heeft iemand hier ervaring mee, wordt namelijk van de zoekfunctie niet zoveel wijzer.
Alvast bedankt.

2

Re: met biscuit op vakantie

wat als je het biscuit eerder maakt en in de vriezer doet...Dan neem je hem woensdagochtend uit de vriezer mee en kan ie dus langzaam ontdooien...
donderdag bekleden...Zou die op zaterdag toch nog goed te eten moeten zijn....

groetjes Saskia
www.taartenmeer.nl

3

Re: met biscuit op vakantie

Lijkt mij geen enkel probleem. En vooral het idee van Sas is een prima oplossing!

Dag! Groetjes, Koenie
www.taartenvankoenie.nl

4

Re: met biscuit op vakantie

Waarom zou je hem dan op donderdag bekleden en niet vrijdag, heb je daar een bepaalde reden voor

5

Re: met biscuit op vakantie

omdat mij lijkt dat als je hem op donderdag bekleed de marsepein of fondant ervoor zorgt dat het biscuit niet zo snel uitdroogt......is gewoon een gevoel....

groetjes Saskia
www.taartenmeer.nl

6

Re: met biscuit op vakantie

Je kunt hem inderdaad wel bevroren meenemen maar kapsel ontdooit heel erg snel. Binnen een uur is het zo goed als helemaal ontdooid...

Bekleden zou ik pas op de laatste dag doen maar ik ben bang dat het kapsel inmiddels ook niet meer super is dan...

Als je het mij vraagt zou ik het niet doen. Maar da's slechts mijn mening.

Groetjes, Carin

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

7

Re: met biscuit op vakantie

Moet makkelijk kunnen volgens mij! Idd bevroren meenemen in een koelbox evt, dan moet dat echt wel goed gaan hoor! Bij een kant en klare taart vormt de marsepein idd ook een soort bewaarlaagje, maar donderdag of vrijdag maakt niet zo veel uit denk ik...

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

8

Re: met biscuit op vakantie

Moeilijk, moeilijk. Ik zal het er maar gewoon op gokken denk ik. Bedankt alvast. Maar meer tips of ervaringen zijn altijd welkom.

9

Re: met biscuit op vakantie

Waar ga je heen? Misschien is er wel iemand in de buurt zo vriendelijk om je zijn/haar vriezer even te laten lenen :Y

Mijn taart heb ik ook op woensdag bekleed en op zaterdag gegeven, wel heb ik als vulling botercreme en jam gebruikt want dat bederft niet zo snel. Met een laagje marsepein en rolfondant was t erg lang goed te houden.

VoorJeTaart.nl Winkel, Workshops & Webshop in Spijkenisse!
Nu ook de PME Professional Diploma Course! http://www.voorjetaart.nl!

10

Re: met biscuit op vakantie

Ja dat is ook een goeie... als je bij mij in de buurt op vakantie bent mag je kapsel gerust in mijn vriezer hoor!

Groetjes, Carin

PS ik heb laatst op donderdag kapsels gebakken, op vrijdag gevuld en bekleed en die waren om op zondag te eten. Ik heb er zelf niet van gegeten maar ik vroeg de besteller hoe het was gegaan met het bewaren van de taart, en die zei "kantjeboord, we hadden hem geen dag later moeten eten". De vulling was botercreme, jam, kersen en tobelerone.

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

11

Re: met biscuit op vakantie

Helaas Carin we gaan naar Texel.

12

Re: met biscuit op vakantie

ik zou hem zelfs volledig bekleden - in de vriezer en bevroren in een koelbox meenemen - ginder in de koelkast zetten