1

Onderwerp: help! geen ispiratie meer!

zie mijn topic van gisteren avond (laat!): mijn marsepein is dus mislukt.

ik heb nu nog een chocoladebiscuit gevuld met tobleronevulling (wat redelijk zwaar is denk ik).

Hoe zou ik de taart nu nog kunnen bekleden en versieren? Ik heb dus geen marsepein ofzo om te bekleden en nogmaals gesmolten chocolade erover lijkt mij een beetje te veel van het goede, volgens mij wordt hij dan helemaal te zwaar.

Het is vooral om de zijkanten te doen eigenlijk, dat die lelijke opening en de vulling verborgen is.

Iemand tips? Ik heb dus wel een beetje marsepein waar ik iets kan uitsteken ofzo, maar bekleden of een strik (oorspronkelijk de bedoeling) zal dus niet lukken.

Alvast bedankt!
groetjes
Els

2

Re: help! geen ispiratie meer!

Harten uit marsepein steken en die met een kleine tussenruimte aan de zijkant plakken? Maar dan heb je toch redelijk wat marsepein nodig denk ik. Zou je dan genoeg hebben?

Of zoals bij een slagroomtaart: rondom aanzetten met slagroom of botercreme en dan pajets (maar dat is ook weer chocolade, hoewel het wel erg mooi staat om een chocoladebiscuit), gesdchaafde amandeltjes, musket (lekker kleurig, staat ook erg mooi bij chocoladebiscuit), halgelslag, nootjes of ander strooisel eromheen.

Succes ermee en laat je nog zien wat het geworden is?

Groetjes, Carin

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

3

tja ik denk dat ik in dit geval ook zou afsmeren met botercreme of slagroom (en als je dat beide niet hebt, mischien chocopasta of jam) en dan met hagelslag  of ander strooisel er tegen aan

4

Hey bedankt!

Het is dus slagroom geworden en met de marsepein nog bloemetjes uitgestoken en, oef, roosjes maken lukte ook nog net!

Het resultaat staat al bij de show off, en al bij al ben ik er toch tevreden mee!

Deze week maar gauw een bestelling plaatsen, het is toch aangenamer werken als je echt ALLES in huis hebt ...

Groetjes,
Els