1

Onderwerp: tylose

ja ben echt slim gewees, 4 theelepels tylose in 1 kilo marsepein gedaan en laten staan, maar wist niet dat je het dan binnen 2 uur weer moest gebruiken en heeft nu vanaf gisteravond gestaan en is kei en kei hard. kan ik daar nog mee doen of moet ik 1 kilo marsepein weggooien.

groetjes solainge

2

Re: tylose

Ik heb dit nog nooit gehad maar ik vrees dat je er niets meer mee kunt doen :(

Maar misschien zit ik ernaast en weet iemand anders de gouden tip, ik hoop het voor je.

Groetjes, Carin

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

3

Oeii.. kun je het ook niet doorbreken en kijken of het binnenin nog zachter en mogelijk te kneden is? Ik weet dat fondant in de magnetron kan, maar of dat lukt met marsepein??

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

4 Laatst bewerkt door elsiefiederelsie (12-05-2007 20:54)

Hoi sorry ik weet geen oplossing want ik doe dit nog niet zo lang, dus ik had eigenlijk eerder een soort gelijke vraag. Ik heb modelingpaste van Ballina uit de webshop maar ik vind dat als ik een poppetje maak dat hij toch nog wel wat inzakt/achteroverzakt. Ook al heb ik hem gestud met een sateprikker in het midden. Kan ik ook door modelingpaste nog tylose heen doen? of slaat dat nergens op? Tylose is toch om van fondant een soort modelingpaste te maken?
En Marianne hoe werkt dat met de magnetron?
Hopelijk kunnen jullie me helpen want er zijn 2 vriendinnen die allebei een Bumba taart willen! En een van hen gaat me officieel betalen! (mijn eerste betaalde taart!)
HoiEls

Hoii, Els
taart van mij: http://www.prinsesopdetaart.nl

5

ik zou toch eens proberen met een klein stukje een paar seconden in de microgolf te leggen en dan doorkneden - als het zonder dat helemaal niet door te kneden is - of mss au bain marie een beetje opwarmen, of op de verwarming leggen?

6

dank je wel, ga het gewoon proberen zonde om 1 kilo marsepein weg te gooien