1

Onderwerp: iemand ervaring met een loop-bow ?

Dat is zo een strik met vele "lusjes" als topper op een taart.
Ik heb hem een tijdje geleden in de show off zien voorbij komen in het roze.
Ik heb zwarte regal-ice met een beetje tylose de lusje gemaakt , laten drogen en heb hem nu in elkaar gezet met icing zoals op de how to op cake central.
Maar de onderste lussen beginnen te breken!!!
En het geheel lijkt me zo breekbaar dat het ieder moment in elkaar kan storten. Of op weg naar de feestzaal....
ramp en tegenspoed is het gewoon.
Maar zou het aan die regal-ice liggen. Ik vind die zowiezo brokkelig en breekbaar.
Dus als iemand truks en tips heeft.....get is heel erg welkom.

Het ziet er nu wel mooi uit hoor, maar ik durf er nauwlijks naar te kijken, laat staan boven op de taart zetten !!!!

2

Re: iemand ervaring met een loop-bow ?

ik ben er ook 1 aan het bouwen maar of hij gaat lukken weet ik niet
ik maak hem van icing met tyloce

Met de kennis van nu, had ik het toen anders gedaan :)

3

Waarom heb je niet voor marsepein gekozen? In ieder geval sterkte, hoop dat ie heel overkomt!!

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!

4

Ik ben hem ondertussen aan het overdoen met marsepein (en tylose ?)
Ik wilde net een foto plaatsen maar er is onderhoud op mijn album.
Hij zag er goed uit de vorige, alleen helemaal verpulverd helaas. Het technische gedeelte is niet moeilijk eigenlijk.
Dus te hopen dat het met de marsepein wel gaat lukken.
Zou dat hard genoeg worden???
De stress slaat lichtelijk toe.
Ik heb nog tot ongeveer 8 uur morgenavond.

5

Karen, volgens mij droogt hij goed met de tylose hoor. Het zal wel lukken tegen morgenavond!!

Evelyn

Wil je mijn website zien? www.koekentiene.net

6

Als ik een normale strik maak van marsepein, dan is ie de volgende dag goed uitgehard hoor, dus met marsepein moet het zeker lukken, maak je geen zorgen!

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!

7

PS, ik gebruik geen tylose

8

http://www.mijnalbum.nl/Foto=8GVYFB8E

http://www.mijnalbum.nl/Foto=3EDFFBMT

Dit was die van fondant, die ondertussen in de vuilbak ligt...
En de marsepein ligt te drogen....

9

Wat jammer dat hij helemaal gebarsten is. Ziet er nochtans wel mooi uit. Mooie kleur ook. Ben toch benieuwd naar die van marsepein ook. Ik bid voor droge lucht... ;) :Y :D

Evelyn

Wil je mijn website zien? www.koekentiene.net

10

Wat raar, ik maak dit juist liever van fondant met tylose dan met marsepein.
Gister nog strikjes gemaakt, die bleven super, en zo droog.
Nu doe ik de strikdelen wel losmaken en hang ze dan om een buis of stok heen. Dan een paar uur laten drogen, erafschuiven en geen problemen of stukjes keukenrol nodig.

Ja, ik had dus marsefond met Tylose en die brak ook !
misschien te veel tylose gebruikt in mijn geval en misschien ook in jouw geval?
Ik ga de volgende keer marsefond zonder tylose gebruiken..

x mo

12

Ze hadden ook een nachtje rond een bezemsteel doorgebracht die ophing maar het is die regal-ice denk ik. Ikvind die zowiezo al ontzettend brokkelig (de gekleurde toch)
Ik had die maar besteld omdat het echt zwart moest zijn.
Maar misschien was dat niet zo een goed idee.
Nu ga ik slapen, en morgen zien wat de marsepein geeft...
Te veel tylose , daar heb ik ook al aan gedacht. Omdat ik het zeker stevig wilde hebben....en dan net overdreven...
Ik wist dat dat niet in

13

wat zonde! was een mooi strik! hoop dat die van marsepijn wel gelukt is. ( heb er zelf nog geen gemaakt,dus geen tips)

groetjes hanane
O..ja kijk ook op http://olalataarten.mijnalbums.nl

14

bij mij is ook alles met tylose al mislukt - ofwel breekt het, ofwel zakt het gewoon in elkaar - dus ik weet ook niet wat  je moet doen om het recht en heel te houden.
ik kijk hier altijd met bewondering naar al die staande, hangende,... dingetjes maar mij is het nog niet gelukt.. Ik weet niet of het aan de icing ligt (ik heb in elk geval geen Regal ice), ik dacht dat het gewoon aan mij lag

15

Het is dus gelukt, staat in de show off.
Het handige aan de marsepein is dat die blijft veerkracht hebben en daardoor niet zomaar kan breken.