1

Onderwerp: Help ik heb een Kenwood maar toch anders dan een handmixer !!!!!

Help !!!!!!!!!!

Ik heb dus eindelijk een Kenwood, normaal doe ik het met de handgarde, nu heb ik de  klopper gebruikt voor 3 eieren, 120 gram basterdsuiker !!!!!!! Maar het is heel weinig beslag, ik heb hem een kwartier lopen mixen op stand 8 ( want toen gebeurde er eindelijk eens wat ) Maar als ik met de handmixer gebruik heb ik veel meer eieren die hoog komen en mijn bakblik is half gevuld, nou goed en nu dus niet, wie weet het ?

Oh ja er gaat ook 100 gram zelfrijzendbakmeel door !!!!!!!1

Het staat nu in de oven, ben benieuwd en wil graag tips !!!!!

groetjes,

Manika

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

2

Re: Help ik heb een Kenwood maar toch anders dan een handmixer !!!!!

hmm ik kijkt op het recept ( die ik niet maak ) maar staat wat ik wil stand 12, ben dat nu maar aan het uitproberen.

Ik weet bij de handmixer dat stand 2 want te hoog is niet goed !!!!!!! Nou ja even wennen, ben benieuwd !!!!!

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

3

Nou stand 12 is de perfecte stand !!!!!!!!!!!!!! Hahahaha !!!!!!!!! van stand 2 van de handmixer naar stand 12 van een luxe keukenmachine !!!!!

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

4

Manika, zei je dat je de klopper had gebruikt? Voor beslag moet je de garde gebruiken hoor. De klopper is voor bijv icing , de deeghaak voor bijv marsepein. Met de garde heb je in no time prachtig luchtig beslag.....

Groetjes, Jozien.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

5

en in mijn boekje staat : eieren in glad mengsel vermengen !!!!!!!!! Want de garde klopt niet zo goed vind ik, die klopper ging sneller, maar nu met stand 12 is het weer perfect.

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

6

Manika,

Je kan bij de kenwood de hoogte van de garde aanpassen dmv de schroefdraad. Kijk es even in je handleiding ;)

7

Hoi Nathalie

Bij de Kenwood Patissier kan ik het niet terug vinden over die schroefdraad :o Maar goed ik ben niet zo handig met een gebruiksaanwijzing :o Maar goed door uit te proberen ben ik al een aardig eind gekomen  ;)

Ik moet wel even wennen om tijdens het mixen niks te doen !!!!! Normaal ben je toch altijd bezig !!!!!!!!!! Wel lekker hoor !!!!!!

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

8

ik heb ook even gekeken in de gebruiksaanwijzing, maar vindt het daar ook niet terug hoe je eventueel de hulpstukken iets kan laten zakken

9

het kan aan het type liggen. Ik heb nl de kenwood KM300 (volgens mij de grote broer van de Patisier) en daar kan dat nl wel bij. Vandaar mij tip.

10

hallo,

ben nu ook voor het eerst echt mijn kenwood aan het uittesten, ik heb alles voor de taart erin gedaan en laten mixen op stand 12, ben nu met de tweede taart bezig en de eerste zit in de oven ben benieuwd hoe het eruit komt.

groetjes solainge

11

Haha, mijn eerste keer stond hij ook te zacht hoor. Het is gewoon even wennen, maar met de garde en de hoogste stand gaat het soms bijna over je kom uit. Super.