1

Onderwerp: help ganache

ik heb gedaan wat er bij recepten stond, maar mn canache is helemaal in de taart getrokken, kan ik nu een nieuwe taart gaan maken of kan ik er nog een keer een laag over doen, en wie weet wat ik fout heb gedaan

Veel taart plezier

2

Re: help ganache

plaats anders even een foto erbij zodat we dat kunnen zien.
Had je er eerst abrikozenjam over gesmeerd? (dat voorkomt dat het intrekt in de taart) Weggooien zou ik niet doen. Gewoon nog een laagje overheen! Er kan nl voor mij nooit genoeg chocholade op/om/in zitten :lol:

3

Hoeveel slagroom heb je gedaan ? En heb je het na het mengen wel laten rusten zodat het dikker kan worden ?

Ik heb dit namelijk nog nooit gehad !!!

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

4

nee ik heb er niets onder gedaan, 250 slagroom en 250 chocola, maar is de bovenklant dan niet te nat ? echt alles is in de bovenkant getrokken, en nee ik heb het er na 5 min over heen gedaan, is dat wat ik fout doe, ben niet eens blond, kan je nagaan

Veel taart plezier

5

Bettie, 5 minuten is veel te kort !!!!!!!!!!!!!!!

Je moet het zeker een 1 uur laten rusten voor dat het dikker wordt !!!!!!!!!! In de winter is het sneller dik want dan is het koud maar het duurt soms ook langer voor het dikker wordt !!!!!!! Ja daarom is het erin getrokken, ik doe trouwens nooit een laagje jam of marsepein of fondant op de taart en dan de chocolade ganache erover, ik doe het altijd over de cake !!!!!!

Heb je hem wel opgegeten ? Wat het lekker ?

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

6

ik doe eerst een laagje chocolade botercreme over de taart om hem mooi strak te krijgen en dan de ganache. Ik wacht tot de ganache heel dik is dan kan ik er met een taartschep als het waren op plamuren

7

Ik klop de ganache met de mixer op als het is afgekoeld en dan plamuur ik het net als Claartje met een paletmes op de taart.

Vanaf nu ook cakesenzo op hyves: http://cakesenzo.hyves.nl/ Wordt lid!
Mijn website: www.cakesenzo.nl

Ik heb eens geprobeert ganache te maken maar hoe lang moet je het nou kloppen? Als je het te lang doet dan klop je toch gewoon de slagroom kapot? dan gaat het toch klonteren? dat had ik dus! Ik had er geen andere laagjes tussen gedaan en dat ging inderdaad gewoon goed.

Hoii, Els
taart van mij: http://www.prinsesopdetaart.nl