1

Onderwerp: crisco in belgie?

Hallo,

Jullie spreken altijd van Crisco tegen het plakken van fondant/marsepein.
Kunnen we dat hier in Belgie ook vinden of zijn er hier andere gelijkaardige merken?
Ik weet dat jullie ook spreken van frietvet of zoiets, maar ik vind dat maar een rare combinatie met taart enzo!

Tips?

Groetjes,
Els

2

Re: crisco in belgie?

Dag Els,

ik heb hier ook nog geen crisco gevonden maar eigenlijk is crisco gewoon ongezouten smout. Het gedacht alleen al, daar krijg ik de kriebels van, vandaar dat ik het ook niet gebruik. Wat ik doe is de fondant en marsepein uitrollen tussen twee vellen keukenfolie, gegarandeerd geen plakproblemen!

Groeten,
Evelyn

Wil je mijn website zien? www.koekentiene.net

Hoi is het niet zo dat er in Belgie ook Makro bestaat? want daar hebben ze het namelijk. Zo niet bij cake.nl hebben ze het in de webshop. Hoi Els

Hoii, Els
taart van mij: http://www.prinsesopdetaart.nl

4

Je kan dat vervangen door gewoon plantaardig frituurvet. Dat is reukloos en smaakloos. Het zijn ook maar kleine hoeveelheden.
En voor het uitrollen, een doorzichtig plastic tafelzeil. wonderbaarlijk.
Ik heb pas eentje op de markt bij ons in Hasselt gekocht, 5 euro voor een meter van de rol.
En het is een dikkere kwaliteit dan de gewoon tafellakens.
Uitrolprobleem opgelost !

5

ok, dan zal ik toch maar eens op zoek gaan naar zo'n tafelzeil.

Is dat dan echt zo gewoon een 'plastiek' tafellaken? Zo eentje dat je kan afwassen?
En dan moet er daar verder niets meer onder?

Bedankt!

6

neen hoor niks eronder en best een plastieke roller,voor kleinere dingen rol ik soms uit met mijne rol plastiekfolie :O werkt super.

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!