1

Onderwerp: schaapjes maken

Hallo,

Ik zie bij diverse taarten van die schattige schaapjes. Hoe maak je die lieve diertjes? Het zijn net knuffeltjes, zo echt zien ze eruit. Kan iemand mij vertellen hoe je dat moet doen??

2

Re: schaapjes maken

De schaapjes zijn van Wendy. Ergens bij

3

Re: schaapjes maken

ik heb ooit ook schaapjes gemaakt. Heel simpele... een plat ovaaltje als onderkant, een bol ovaaltje als kopje daarop plakken, En dan met de knoflookpers sliertjes maken, en dat wordt het lijf.

4

Re: schaapjes maken

Inderdaad, niet alle schaapjes zijn van Wendy hoor Evelien ;)
Die van mij zijn inderdaad geïnspireerd door de schaapjes van Erika (chokoala).
O.a. Wendy's schaapjes zijn een lijfje met daarna gespoten icing, ipv de fondant die Erika (en o.a. ik) heeft gebruikt.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5

Re: schaapjes maken

Ik heb lang geleden eens kleine schaapjes gemaakt van marsepein als versiering voor de paastafel.
Ze waren heel simpel maar wel mooi vond ik zelf: gewoon het lijfje kneden (beetje ovaal) en daarop een kleiner ovaaltje voor het hoofdje, klein beetje boetseren, en dan heb ik de marsepein een beetje nat gemaakt en kokos overgestrooid. Ik had zelfs een heus zwart schaap ertussen! (een beetje cacao door de marsepein)
Ik had op een geel bord iets groen gestrooid (ik weet zelf niet meer wat, 't is zo lang geleden!) en daar de schaapjes op geschikt. Ze hadden dus geen pootjes, maar lagen zogezegd in het gras.