1

Onderwerp: taartverdeler

Weer de miskoop van de eeuw, of doe ik iets niet goed?

Ben echt vreselijk onhandig met de taarten doormidden snijden, echt recht ga ik nooit. Dus....taartverdeler dan maar. Nou ik kreeg hem al niet door de zijkant heen, eerst met een mes een begin gemaakt en daarna dat ding erdoor. Moest nog flink wat kracht zetten en de taart goed tegenhouden. Mooi recht doorgesneden, dat wel, maar je taart ziet er van binnen niet meer uit. Tweede laag maar weer ouderwets met mijn mes gedaan!

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!

2

Re: taartverdeler

Je bedoelt zo'n taartzaag? In het begin ging het bij mij ook niet, maar je moet eens proberen eerst een klein sneetje met een mes, dan taartzaag erin/tegenaan en dan met hele snelle op en neer bewegingen erdoor heen (echt een soort zagen dus en echt heel veel en heel snel), terwijl je liefst ook nog de taart aan de bovenkant met 1 hand steunt. Bij lukt het nu best goed, ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.

Succes!

3

Het scheelt ook wat voor taart je probeert te snijden. Als ik er een met een eigen biscuit recept maak gaat het moeilijker dan met een mix van Soezie of de webshop.

Mijn online fotoalbum: http://lonnes.mijnalbums.nl 
Mijn facebook pagina: http://www.facebook.com/BakLonnes

4

Ik had nu een chocoladetaart, wel het biscit van de webshop, maar ik had het idee dat het door de cacao toch anders was dan anders. Zal het morgen met gewone biscuit proberen en dan zal ik zagen, Nardy, hahaha. Maar ik begrijp wat je bedoelt, dus hopelijk lukt het dan beter, thx!

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!

5

als je zn ding bedoeld die hem in punten verdeeld
in de bakkerij hadden we ze ook het is meer om de snijlijn aan te geven en niet om hem door de taart heen te drukken
dus volgende keer zacht duwen en dan snijden wel gelijke puntjes dan

Met de kennis van nu, had ik het toen anders gedaan :)

6

Ik heb zo'n taartzaag met 2 mesjes. Die snijdt dus in 1 keer de taart in 3-en.
Ik zou alleen niet op en neer zagen maar heen en weer. Schuif met de voetjes van je taart over het aanrecht en houd met je andere hand je taart ztil door er van boven op te "duwen" maar zonder te duwen... lekker duidelijk ben ik weer...

Bij een vierkante taart op de hoek beginnen trouwens.

Groetjes, Carin

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

7

Wat ik doe is het volgende: ik snij met een mes een klein stukje in de zijkanten van de taart (helemaal rond), daarna  neem ik een stevige draad (garen) en leg die in het sneetje, eraan trekken en je taart is doorgesneden

Evelyn

Wil je mijn website zien? www.koekentiene.net

8

Thx Carin, dat van die vierkante taart had ik ook verkeerd gedaan.

Nimfje, niet om punten te snijden, maar de taart in lagen snijden zodat je ze kan vullen. Punten snijden gaat me nog wel goed af, heb ik ook jaren in de banketbakkerij van mijn vader mogen doen, hahaha.

Had ie me ook maar geleerd om taarten in lagen te snijden!?!?

9

Ik had ook zo'n taartzaag gekocht, maar vind het een onding. Hij ligt dus ergens achter in de kast. Gelukkig zijn ze niet duur, haha. Ik heb ook geen probleem met het broodmes, daar snij ik mijn taart altijd mooi mee in drie delen, gaat prima.

10

De taartzaag is echt iets om even mee te leren werken. Ik heb toch wel eens workshoppers hier die thuis de zaag hebben, maar het lukt blijkbaar niet. Tot zie hier zien hoe het moet ;) dan is het van ohhh, moet het zo.

Je zet de taart zaag voor je taart, je hand een de bovenkant, dus op de verhoging zeg maar (voor het gemak heb ik dus even de zaag uit de webshop voor me - daar werk ik hier altijd mee) Dan doe je je andere hand onder de zaag door en leg je die op je taart. Dan ga je je zaag heen en weer bewegen, waarbij je goed de pootjes op de grond (->werkblad) drukt. Blijf goed zagen, het "korstje" is inderdaad wat moeilijker, als je daar eenmaal doorheen bent gaat het heel makkelijk. Wel goed heen en weer blijven bewegen dan zaag je echt, door er alleen doorheen te drukken gaat het "rubbelen" en ziet je taart er niet meer uit.

Ik hoop dat deze "werkbeschrijving" helpt, anders maak ik er weleens een howto van :+

Groetjes, Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

11

Ik doe het dus precies zoals Inge beschrijft en dat gaat altijd goed. Nou ja bijna altijd, soms sta ik niet op te letten :rolleyes: en komt

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

12

Ik ga het vandaag gelijk weer proberen met al die tips moet het wel lukken!!! Thx