1

Onderwerp: kneden met de blote hand? of..

Kneden jullie het marsepein en fondant als je er kleurstof bij voegt met de blote hand? of hebben jullie handschoenen aan. Ik heb nl gemerkt dat de kleurstof wel wat aan je handen blijft zitten en er niet heel gemakkelijk af gaat.

Hebben jullie dit ook?

groet stefanie

Groetjes Stefanie
*Steef's taarten*

2

Re: kneden met de blote hand? of..

ik kneed meestal gewoon met de blote hand en was ze daarna met afwasmiddel en warm water,daarna zijn ze eigenlijk altijd schoon!!!

golf is knikkeren voor rijke mensen die te lui zijn om te bukken

3

Ik gebruik een plastic handschoentje. Handen wassen met handschoentje nog aan, laten drogen en klaar voor een volgend gebruik!

Vanaf nu ook cakesenzo op hyves: http://cakesenzo.hyves.nl/ Wordt lid!
Mijn website: www.cakesenzo.nl

4

Ik doe het ook meestal met de blote hand, daarna gelijk goed handenwassen.
Rood wil ik nog wel eens een handschoentje aan doen, want dat blijf je soms zo raar zien.

Groetjes Petra,
www.taartendecoratie.nl: de winkel voor al je taartspullen vind je in Ridderkerk!

5

Met de blote hand als het niet al te veel is. Als het bijvoorbeeld een pond is kiep ik het in de keukenmachine, dezelfde als die het kapsel voor me draait. Het is geen Kitchen Aid of hoe-heet-die-andere-ook-alweer-die-veel-van-jullie-gebruiken, maar een vergelijkbaar apparaat van een ander merk. En dat gaat ook prima.

Of ik laat het mijn man kneden. Want ik heb zelf een probleem("pje") in mijn handen waardoor ik het wel wil kneden maar niet kan.

Gister heb ik citroengeel gekleurd en dat zag je gister nog wel op m'n handen maar vandaag al niet meer.

Groetjes, Carin

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

6

Ik gebruik ook handschoentjes hoor, gewoon zo'n doos van die wegwerp en na het kneden gaan ze gelijk de prullenbak weer in. Heb af en toe wel last dat een vinger in de marsepein blijft steken, maar Wendy heeft een ander soort handschoentjes en bij die heb je er geen last van, ben even vergeten waar ze ze gehaald had, Sligro of Ven?!?!

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!

7

fondant kneden met een machine? kan dat dan??

Groetjes Stefanie
*Steef's taarten*

8

Als je je kleurstof goed in het midden doet voor het begin en bij veel kleurstof je halverwege even je handen wast (eerst met koude water en dan met warm en zeep) dan heb je bijna geen last van gekleurde handen hoor...gaat prima !

9

Ik doe het in de machine omdat ik niet goed met m'n handen kan kneden. Niet omdat ik geen verkleurde handen wil, dat zou me niet kunnen schelen. Maar ik heb geen kracht en nauwelijks gevoel in mijn handen en dat maakt kneden een beetje lastig. Vandaar.

Groetjes, Carin

Groetjes, Carin

10

oh daar zei ik het niet om hoor, maar het klinkt erg handig vandaar, ik wist niet dat dat kon

groetjes stefanie

Groetjes Stefanie
*Steef's taarten*

11

Ik bedoelde/vatte het niet op als aanval hoor Stefanie. Enne, het is gewoon heel handig, ook als je niks aan je handen mankeert :Y

Maar ik ben zo gewend me constant te moeten verdedigen hierover :mad: , dat ik het automatisch al doe voor ik erop aan gesproken wordt :S

Groetjes, Carin

Groetjes, Carin

12

Ik kneed met de blote hand een paar minuutjes, was dan mijn handen en kneed verder en heel soms blijft er een klein vlekje, maar dit is zelden hoor.

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

13

Ook ik doe het met de hand kneden en kleuren. Ondanks dat ik een vrij zware keukenmachine (Kenwood KM 300) heb durf ik dat toch niet aan. En die gekleurde vlekjes op mijn handen: die moet men maar voor lief nemen. ( het is trouwens een stuk minder als je de kleurstof goed "verstopt" in je fondant/marsepein en dan voorzichtig het geheel gaat kneden)

14

ik kneed ook met de hand en heb dan van die handschoentjes aan....

15

ik kneed het ook met de hand, soms met handschoenen maar die handschoenen zijn eigenlijk te groot voor mij dus blijf ze constant ophoog trekken dus meestal met de blote hand.

16

Ik ook met de hand (zonder handschoenen, dat vind ik het prettigst werken) maar zet voor stukken van 500 gr of meer mijn Kenwood in. Heeft ie toch wel wat moeite mee (hij schudt wat heen en weer), maar het lukt prima....Voorheen verdeelde ik het in balletjes waar ik gemakkelijk mijn handen omheen krijg en kleurde die apart, daarna alle balletjes samennemen en dan de kleur egaal kneden. Ik krijg mijn handen ook meestal wel goed schoon hoor, op wat kleine vlekjes na. Maar dat hoort erbij vind ik!

Groetjes, Jozien.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!