1

Onderwerp: taarten waar bewaren

Als je een taart gemaakt hebt met als vulling botercreme en jam, bewaar je dit in koelkast of kan dit buiten de koelkast bewaard worden.

Maar mascapone wel in koelkast heb ik begrepen.
en hoe zit het met de bokkepootjesvulling? in of buiten de koelkast? en chocola?

Alvast bedankt

groetjes stefanie

Groetjes Stefanie
*Steef's taarten*

2

Re: taarten waar bewaren

Zolang er geen zuivel in je taart zit hoef je hem niet te koelen.

De bokkepootjesvulling maak ik ook met botercreme (dus geen zuivel) dus die hoef ik niet te koelen. Maar doe je het met slagroom dan weer wel.

Mascarpone moet je inderdaad koelen.

Als je een fondanttaart of marsepeintaart in de koeling zet, zet dan je koelkast op stand 1 anders kan het ten koste gaan van je fondant/marsepein.
Dit doe ik eerlijk gezegd nooit maar ik hoor van zowat iedereen hier op het forum dat je het wel moet doen. Echter mijn koelkast laat ik gewoon op 4 staan omdat ik anders de rest van de inhoud kan weggooien. En stand 1 is voor de babyvoeding niet erg bevorderlijk...

Groetjes, Carin

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

3

je mengt de bokketpootjes met boter creme ipv slagroom? mm kan dat wel proberen klinkt goed, en heb je dan ook nog een tweede laag in de taart? zoja welke? ik wil proberen om een maija de bij taart te maken met deze vulling zit allleen even over de 2e laag na te denken ik denk aan botercreme met vleugje vanille

groetjes stefanie

Groetjes Stefanie
*Steef's taarten*

4

Ik bewaar een taart met marsepein en botercreme nu in de koelkast, het zit in een taartdoos !!!!! Want met de warmte durf ik het toch niet buiten de koelkast te bewaren.

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

5

He Manika, welke warmte bedoel je? Zo ver woon jij niet bij mij vandaan... zeker hele plaatselijk warmte :-)

Stefanie, ik meng een paar lepels botercreme door de gehakte bokkepootjes. Zodanig dat het niet smeuig wordt maar erg stevig blijft. Smeren met een gewoon (kort) mes, geen taartmes (hoe heet zo'n kreng ook alweer :O ) anders breekt de taart.
Daarmee smeer ik alleen de bovenste laag van de taart in. Erg lekker erbij vind ik een laagje gesmolten chocolade, kersenjam en kersen op de andere (onderste) laag.

Groetjes, Carin

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep