1

Onderwerp: Waar vind ik gepofte rijst?

Hoi!

Ik heb een aantal leuke bakrecepten waar ik gepofte rijst voor nodig heb. Heeft iemand dit wel eens gebruikt en waar haal je die gepofte rijst dan vandaan?

Zelf maken schijnt nogal ingewikkeld te zijn. In de supermarkt bij de ontbijtgranen zag ik wel 'Rice Krispies' van Kellogg's. Maar voordat ik weer wat in huis haal, wilde ik eerst even checken of iemand ervaring heeft met gepofte rijst....

Groetjes! Eva

2

Re: Waar vind ik gepofte rijst?

Bedoel je de gepofte rijstsnoepjes dan heet dat MANNA en kun je vinden in de supermarkt tussen het snoepgoed (zijn gekleurde)
Bedoel je gewone gepofte rijst dus zonder kleurtje dan denk ik dat je idd die van Kellogs moet hebben, maar zeker weten doe ik het niet.
Ben wel benieuwd wat voor recept het is ;)
Groetjes Monique
ps, manna is wat zachter dan die van kellogs

3

mmm...als het een recept is met manna, die gepofte snoeprijst...dan wil ik zeker het recept!!

4

Ik gebruik de smacks daarvoor.

Vanaf nu ook cakesenzo op hyves: http://cakesenzo.hyves.nl/ Wordt lid!
Mijn website: www.cakesenzo.nl

5

Bedankt voor jullie reacties:

Een recept dat ik zelf graag uit wil proberen (als ik erover uit ben wat ik gebruik als gepofte rijst):

Krokante chocoladeplaatkoek

Voor de witte laag: 50 gram boter, 1 el golden syrup, 150 gram witte chocola, 50 gram gepofte rijst.

Voor de donkere laag: 50 gram boter, 2 el golden syrup, 125 gram pure chocola, 75 gram gepofte rijst.

Vet een vierkante bakvorm van 20 cm in en bekleed met bakpapier.

Voor de witte laag smelt je de boter, syrup en witte chocola au bain marie. Daarna haal je de pan van het vuur en roer je de gepofte rijst erdoor. Druk het mengsel in de bakvorm en druk goed aan.

Doe hetzelfde voor de donkere laag en laat ook die laag stollen in de bakvorm.

Nadat het gestold is kun je de koek uit de vorm halen en in stukken snijden.

Je kunt de koek vier dagen in een trommel in de koelkast bewaren.

6 Laatst bewerkt door Franky (09-05-2007 12:04)

ja hoor gewoon rice crispies! Heerlijk recept!!

groetjes Francisca

Ik heb zelf ook een recept met Rice Krispies!!
Rice Krispie Cake:
1/4 cup boter of margarine
4 cups mini marshmellows of 40 grote
1/2 theelepel vanille extract(hoeft niet pers