1

Onderwerp: roller van rvs of kunststof?

Hallo allemaal,

Ook ik ben inmiddels aardig besmet geraakt met het taartenvirus. Op dit moment ben ik aan het inventariseren wat ik zoal nodig heb. Binnenkort - als het iets minder druk is op mijn werk, anders heb ik spullen thuis en wil ik beginnen - ga ik starten.

Even een vraagje: wie heeft advies over rollers? Is een rvsroller handig of juist een kunststof roller? En die van Tupperware??

Ik hoop dat iemand antwoord heeft....

Groetjes, Renate

2

Re: roller van rvs of kunststof?

Ik gebruik gewoon een afgezaagde pvc pijp van de gamma, werkt prima!
Mijn buurvrouw gebruikt er eentje van tupperware en zij is geloof ik ook wel tevreden.

Groetjes Petra,
www.taartendecoratie.nl: de winkel voor al je taartspullen vind je in Ridderkerk!

3

hoi,

ik heb die van tupperware. Voor het uitrollen van fondant doe ik er warmwater in dan gaat het rollen makkelijker en hetblijft niet plakken. ik smeer altijd wel een klein beetje crisco aan de roller.

groetjes diana

4

ik heb een tupperware roller. Ik vond het een onding...appeltaartdeeg etc blijft mega plakken...heb op het punt gestaan om m weg te gooien...totdat ik marsepein moest uitrollen...en ja hoor..perfect.
Bij Dutchdecorator heb ik met een pvc pijp gerold, en dat ging zo goed, dat ik nu 2 kortere stukken pvc heb liggen voor kleine rolwerkjes...
Crisco werkt overigens ook prettig tegen plakken, en om iets te droog geworden marsepein en/of fondant soepeler te maken.

5

Ik heb een kleine kunstofroller en die werkt prima, maar die is te klein voor grotere stukken. Gelukkig kreeg ik de tip van mijn vader (vroeger banketbakker geweest) dat ik gewoon een pvc pijp moest kopen. Lekker goedkoop en hij werkt prima!

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!

Even een vraagje:
Hoe dik is die PVC pijp?
Doorsnede?

Groetjes Darlene

7

Hoi Darlene,

Ik heb nog geen pvc-pijp, ben aan het orienteren...

wat is handig...?

groetjes, Renate

8

Ik heb een metertje pvc pijp gekocht bij de Gamma met een doorsnede van ... even meten... 3 cm. Een stuk van 40 cm afgezaagd en een stukje van 20 cm afgezaagd.
Het werkt h

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

9

ik heb een houten roller en soms gebruik ik gewoon mijn huishoudfolierol, vooral voor kleinere dingen (dus het transparante plastiek gedoe).

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

10

Ik heb sinds kort ook een pvc buis. Vind het echt helemaal top!!!!

groetjes Crystal
Mijn taarten zien? -->Crystal's creaties

11

Ik heb ook gewoon een stuk pvc pijp....makkelijk en goedkoop!

12

hier ook een vervent pvc pijp gebruiker!!! :D :D

golf is knikkeren voor rijke mensen die te lui zijn om te bukken

13

de gamma is blij met ons, hahaha

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!

Ga vandaag nog even naar de Gamma toe!!

15

Ga ook maar voor de pvc denk ik, kan altijd nog een andere op mijn verjaardag vragen....maar dat duurt nog erg lang en zo lang wil ik niet meer wachten haha!