1

Onderwerp: Zwarte icing!!

Ik heb het in mijn hoofd om een zwart/witte taart te maken,maar heb geen zwarte fondant,maar dacht eraan witte marshmallow fondant te maken,maar nou vraag ik me af,of je wel echt zwarte icing kan maken van royal icing.Ik heb laatst zwarte botercreme gemaakt en moest er wel heel erg veel zwarte kleurstof doorheen doen,en het werd uiteindelijk meer donkergrijs!!
Dus wat denken jullie??
Word royal icing ECHT wel ZWART!!
Graag hoor ik van jullie!!
Groetjes Darlene

2 Laatst bewerkt door wietske (08-05-2007 19:16)

Re: Zwarte icing!!

Wij (annet en ik) hebben een keer een bruidstaart gemaakt met zwarte icing dotten. Maar voordat dat een beetje zwart werd, ging er echt h

Groetjes, Wietske
Al mijn foto's zijn te zien op http://felicitaartjes-wietske.mijnalbums.nl/

3 Laatst bewerkt door marlies (08-05-2007 20:31)

Je kan ook tubes zwarte icing kopen ( daar kan je Wilton spuitmondjes opzetten) alleen wordt die niet echt hard, maar die is echt goed zwart.
Te koop bij Oldenhof kookkado.
www.kookwinkel.nl

www.partycupcake.nl voor Springerle Moulds! Like m'n Facebook.

Ik heb ook altijd die tubes in huis rood en zwart maar dit is geen royal icing dit is meer botercreme achtig dus als je versiering hard moet worden is het geen goede keuze!
verder is het super lekker zwart en niet bitter(eigengemaakt wil nog wel eens bitter worden door alle kleurstof).
je moet wel hard knijpen in de tubes maar ze zijn wel lang houdbaar!

succes,
Saskia

Mijn Taarten en workshops vind je op mijn site!
Een bijzondere dag verdient een bijzondere taart!

5

ik gebruik norit
jaja dat is eigenlijk daar voor hihihi
maar zwart word het zeker
ff pletten met de roller of in keuken machiene
ik zou het wel ff een dag van tevoren kleuren
dan werkt het beter
s6

Met de kennis van nu, had ik het toen anders gedaan :)

Zwarte icing moet je eigenlijk altijd een dag van te voren maken. De zwarte moleculen komen pas vrij na een tijdje. Dus eigenlijk hoef je niet erg veel kleurstof te gebruiken, je moet het alleen op tijd maken...

Mijn taartjes zijn ook te zien op: http://mamasas.mijnalbums.nl/

7

Geldt dat ook bij het kleuren van fondant? Eerst kleuren, een dagje laten rusten (goed ingepakt) en dan nog eens doorkneden?

8

Bij de molen in Rotterdam verkopen ze royal Icing mix, ook in zwart. Sinds kort hebben ze een webwinkel: www.3kleur.nl

Never give up on things that make you smile......

9

Ik heb zelf gemerkt dat bij het kleuren van marsepein de kleuren na een poosje intenser worden. Ik had dat met rood.

Ik had er heel veel door gedaan en was er maar niet tevreden mee en op het laatst dacht: ik nou ja dan moet het maar zo. Maar na een paar uur werd de kleur veel beter.

Over twee weken wil ik een zwart kasteel maken die uit drie lagen bestaat! O, help dat wordt kneden!!!!!