Onderwerp: Hulp gevraagd: Hoe zal ik een softbal en basketbal op m'n taart maken?
Hoi medebaksters,
Graag jullie hulp bij het volgende: Voor de high tea ter ere van de 60e verjaardag van een kennis,moet ik in opdracht van zijn vrouw een marsepeinen taart maken met daarop een verzameling van zijn hobbies.
Het is een vervent softballer,basketballer en hij heeft bij KLM gewerkt. Ik wilde een 30x30 taart bakken met 2 lagen gevuld en bekleed met groen gemarmerd marsepein,en daarop wilde ik met m'n nieuwe houtnerf matje een softbalslaghout maken. Daarnaast een softbal en een basketbal en een klein KLM vliegtuigje.
Mijn vraag is nu,de taart maak ik van biscuit,de ballen wil ik graag 3d (half)bovenop de taart leggen,zal ik deze ivm het makkelijk op maat snijden van cake maken?
Hoe zal ik de taart bekleden? Eerst de grote taart helemaal met marsepein en dan de halve ballen apart bekleden en die op de taart leggen? Of de ballen op de biscuit leggen en dan alles in 1 x bekleden en dan nog eens een extra laag marsepein in de juiste kleur over de ballen? Het eerste (met de ballen er apart op) lijkt me makkelijker...
Nu weet ik inmiddels hoe de softbal van deze vereniging eruit ziet,maar wie heeft er nog een goed idee/plaatje voor een basketbal?? Ben niet zo van de sportieve en weet niet zo goed hoe het stiksel van een basketbal loopt?
Anders google ik wel een plaatje hoor,maar misschien heeft iemand van jullie het al eens gedaan?
Als laatste moet er dus een vliegtuigje geknutseld worden,ben zelf stewardess,maar zie die dingen alleen maar van binnen,haha!! Ik herinner me een landingsbaan van iemand van 3 taarten lang zelfs met lichtjes,van wie was die ook al weer?
Kortom een lekker project om in te duiken deze week!
Alvast reuze bedankt voor alle reacties en als het "ei" gelegd is,plaats ik het in de show off,ok?
Groetjes,
Nicole!
http://www.mijnalbum.nl/Album=SQ3Q8HOR Veel kijkplezier!!