1

Onderwerp: Even voorstellen...

Hallo,

Ik ben Naära, 29 jaar en woonachtig in Rotterdam. Ik ben nog onbekend met het bakken van taarten (op wat cakes, boterkoeken en een enkele chocoladetaart na) en al helemaal een leek op het gebied van decoreren. Maar het heeft mijn interesse altijd wel gehad, hou mezelf alleen altijd tegen i.v.m. de vetrollen die deze zoetigheid opleveren en het feit dat ik ze er niet af kan werken (heb al een aantal jaar ME). Maargoed, het lijkt me gewoon erg leuk om toch eens iets te maken. Al vrees ik dat als je er eenmaal mee begint je niet zo makkelijk meer kan stoppen. ;)

Ik hoop hier dus wat tips en trucs te vinden zodat ik binnenkort eens iets kan gaan maken.

[b][color=pink][url=http://www.naara.nl]Na

2

Re: Even voorstellen...

hallo Naara,


Welkom bij onze verslaving, wet sneu dat je op zo'n jonge leeftijd al ME hebt maar ik weet zeker dat wij allemaal je erdoor heen slepen met al onze creaties.

En misschien lukt het je zelf ook wel om een mooie taart te maken en dan te posten in de show off zodat we leuke complimenten kunnen maken en daar knap je ook van op.

tot gauw in de show off.

Groetjes Elvira

3

Re: Even voorstellen...

Hoi Naära,

tips en trucs ga je hier zeker vinden. Ideeen ook! Nou inderdaad nog de energie om ze te maken en/of af te maken he...

Wat ontzettend dat je te kampen hebt met ME, ik hoop dat je je toch regelmatig "goed genoeg" voelt om wat te bakken.

En dan hoop ik natuurlijk ook dat we zo mogen zien!

Veel succes en vooral veel plezier!

Dag! Groetjes, Koenie
www.taartenvankoenie.nl

4

Re: Even voorstellen...

Hoi Naära, ook van mij welkom hier, tips en trucs genoeg hierzo, ik heb ook eerst een maandje van alles en nog wat gelezen en toen gewoon begonnen. Ik heb zelf ook ME, helaas al 18 jaar en geen echte vooruitgang. Gelukkig heb ik een superman thuis ;) die helpt met het marsepein kleuren en uitrollen want dat is wel errug zwaar. Voor de overige dingen zou ik zeggen, gewoon lekker al een weekje (of 2) van te voren beginnen, af en toe wat doen als je je redelijk voelt en alles gewoon bewaren in een tupperware doos, doe ik ook zo en tot nu toe gaat dat echt goed! :-) En ja die vetrollen is  iets waar ik weinig tips voor heb ;) :-( maar ik zou zeggen, gewoon de taarten maken als kado voor familie en vrienden, doe ik ook!! :-D
Wens je veel sukses met je taarten en hoop op veel goeie dagen voor je!!

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

5

Re: Even voorstellen...

Bedankt allemaal voor het fijne welkom!

Hoe lang ben je normaal met een taart bezig? Dus bakken, tussenlaagjes en de decoratie? Want als ik Lara hoor met 2 weken voorbereiden zakt de moed me al een beetje in de schoenen. :o

Verder ben ik hard op zoek naar een winkel in de buurt waar ik de juiste ingredi

[b][color=pink][url=http://www.naara.nl]Na

6

Re: Even voorstellen...

Hoi Naära, je kunt de taart natuurlijk net zo ingewikkeld en uitgebreid maken als je zelf wilt, ik begin altijd zo vroeg met de moeilijke puzzelplaatjes (maar ben ook een perfectionist hoor ;) ), maar als je gewoon met bv bloemenuitstekers werkt kun je het veel makkelijker doen, of een eenvoudiger plaatje kiezen om te puzzelen. Voor de taart bakken, dat is 10 minuten mixen en ongeveer 35 minuten bakken (maar daar hoef je dus niks voor te doen :-), je kunt dat dan het beste de avond van te voren doen of de taart gewoon in de vriezer stoppen en gebruiken als je wilt. Het vullen, de botercreme mixen duurt ook 10 minuten, vullen gaat bij mij altijd wel langzaam maar misschien een half uurtje ofzo. De marsepein erop doen en versieren duurt denk ik een uurtje ofzo. Als je het hier leest, verschilt het wel hoe uitgebreid de taart is, maar voor een vrij eenvoudige (maar leuke hoor!! :-) ) taart kun je misschien een uur of 4 rekenen. Maar goed je hoeft dit niet allemaal achter elkaar te doen, dat bedoelde ik ermee te zeggen, het ligt natuurlijk ook aan jouw hoeveelheid energie, ik kan zelf niet meer dan een half uurtje achter elkaar dus vandaar dat ik er zo lang over doe (en ook meestal veel werk taarten kies, tjaa... een mens maakt het zich moeilijk h

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

7

Re: Even voorstellen...

Aha, nu snap ik het.
Ik ben een vreselijke perfectionist en ga daarom denk ik al niet beginnen aan marsepeinen poppetjes, diertjes, e.d. Want dat wordt een stressbende aangezien ik er het talent volgens mij helemaal niet voor heb. Kan al geen poppetje tekenen op papier.
Dus hier worden het simpele taarten met mooie toefjes, misschien eens een klein bloemetje of gewoon mooi piekend glazuur (daar staat een mooie foto van in een van m'n kookboeken).
Qua energie weet ik op zich wel tot hoe ver ik kan gaan. Maar ik ben een vreselijke doordouwer, daardoor kan ik eigenlijk nog best veel zelf, en gewend aan pijn (ME is helaas niet m'n enige lichamelijke probleem) dus kan ook flink doorbijten. Dus een paar uur trek ik het wel als ik het leuk vind. Daarna komt alleen de klap wel 3 keer zo hard. Maarja, dan heb ik (als het goed is) wel iets leuks gedaan.

[b][color=pink][url=http://www.naara.nl]Na

8

Re: Even voorstellen...

Hoi Naära. Welkom op het forum. Ik hoop dat alles gaat lukken, zoals je het voor ogen hebt. Ik wens je daarom ook veel bakplezier!

Groetjes van Carina
http://www.taartwerk.nl

9

Re: Even voorstellen...

Hoi Naära,

Ook van mij welkom hier op het forum.
Helaas weet ik ook maar al te goed hoe het is om ME te hebben, heb het zelf ook inmiddels 6 jaar.
Ik doe het net als Lara, gewoon alles in gedeeltes doen dan lukt het best!

groetjes en veel plezier hier op het forum!

Pauline

Groetjes, Pauline

Re: Even voorstellen...

Hoi Naara,

welkom bij de club!
ook al zullen de taarten niet met tientallen tegelijk uit je handen vliegen kun je toch veel plezier aan deze leuke hobbie beleven hoor al is het alleen het lezen van alle lovende woorden die je op een geshowed taartje krijgt dat maakt ieder mens blij!

dus ook al zien we een taart per jaar we zijn er om hem te bewonderen hoor!!!

Saskia

Mijn Taarten en workshops vind je op mijn site!
Een bijzondere dag verdient een bijzondere taart!