Onderwerp: Help mij! Kan geen goede kleur maken !

Hallo allemaal, ben bezig met een kado-taart en de strik heb ik van paars gemaakt, lekker slim, heb niet genoeg van die kant en klaar gekochte kleur!!

Nu heb ik wel cranberry, roze en bijna alle mogelijke kleuren in huis, behalve paars!!  Iemand een idee???

thx !
mo

2

Re: Help mij! Kan geen goede kleur maken !

Rood met een tipje blauw?

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3 Laatst bewerkt door wietske (06-05-2007 09:46)

Heb je geen ijsblauw, als je dat op je taart doe en dan die paarse strik, vind ik een geweldige combi ! En anders licht roze met een paarse strik, ook geweldig ! En heb je nog een klein beetje paars over, dan kan je daar nog wat stippen of misschien iets anders voor de decoratie van maken. Trouwens een witte taart met paarse strik is ook geweldig ! Hahahaha veel verschillende mogelijkheden dus ;)

Denoods meng je er wat ongekleurde marsepein/fondant doorheen dan heb je ton sur ton, ook heel mooi en dan heb je dezelfde tint alleen lichter !

Groetjes, Wietske
Al mijn foto's zijn te zien op http://felicitaartjes-wietske.mijnalbums.nl/

Ok bedankt dames!

Ik ga wit erbij mengen ! Leuk en dat dan voor de linten
xx!

5

Rood en blauw geeft samen paars. Gewoon een beetje experimenteren door steeds een beetje rood of blauw toe te voegen tot het is wat je wilt. Hou ook wat ongekleurd bij de hand om de kleur weer iets lichter te krijgen als dat nodig is....

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

6

Jammer dat ik vandaag weg moet, anders had je wel paarse kleurstof mogen lenen, we zijn nl bijna buren. Ik heb toevallig gisteren een taart met strik gemaakt, ook paars (nou ja lila), kijk maar in mijn album.

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!

Klopt, wij zijn inderdaad bijna buren, heb ook familie in nieuwerkerk wonen! Bij Veldewater ! Achter Cartoons! Toevallig vandaag nog bij je langs-gereden, hihi anders was het makkelijk geweest zeg! Maar het is opgelost! De kleuren zijn goed!!
Had het iets verdund!
Groetjes, Monique

ps, Bien: de kleuren op je cupcakes zijn de kleuren van radio 538, is dit toeval ?? hihi

8

Hier nog een IJsselaar. Geboren en getogen in Capelle a/d IJssel. 2 jaar geleden verhuisd (naar Prinsenland, Rotterdam. Maar een paar minuten van m'n oude huis) maar voel me toch nog steeds een Capelse.

Goed dat de kleuren nu gelukt zijn. Ben benieuwd naar een foto van het resultaat.

[b][color=pink][url=http://www.naara.nl]Na

9

hahaha, nou je het zegt, inderdaad 538, puur toeval!!

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!