1

Onderwerp: bakvorm verhogen met papier?

Ik lees wel eens dat julle een (te lage) bakvorm verhogen met bakpapier. Ik heb dat vandaag ook geprobeerd. Werkt prima, alleen...mn bakpapier frommelde toch wel een beetje, zodat de rand niet kaarsrecht is geworden. Dat wordt dus snijden....snik.

Wil iemand me eens zijn/haar techniek uitleggen om een goede bakpapieren rand te maken?

2

Re: bakvorm verhogen met papier?

had ik daar maar aan gedacht.....

3

Re: bakvorm verhogen met papier?

Hoi Chocoala,

Ik smeer de rand van de bakvorm eerst goed in met boter, zodat het bakpapier hier goed aan blijft plakken. Dan klem ik het bodempapier tussen de rand en de bodem en daarna plak ik de rand. Ik probeer die altijd uit

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

4

Re: bakvorm verhogen met papier?

Ik doe het hetzelfde als Jozien alleen gebruik ik dan bakspray. Ik vind zelf dat dat net iets lekkerder 'plakt'.

Groetjes Petra,
www.taartendecoratie.nl: de winkel voor al je taartspullen vind je in Ridderkerk!

5

Re: bakvorm verhogen met papier?

ik had zelf een rechthoek vorm. En nu bedenk ik me dat ik beter een strook uit 1 stuk rondom had moeten doen, zoals jozien beschrijft in ronde vorm.
Alleen, omdat je bij een rechthoek geen springvorm systeem hebt, en dus niet je bodem papier kunt klemmen, was ik bang dat er dan toch beslag tussen de papieren zouden kruipen...

ook hier is het denk ik een kwestie van veel oefenen.

Erika