1

Onderwerp: Hoe taart met marsepein bewaren?

Morgenavond ga ik de taart voor mijn dochters eerste verjaardag maken: een hartjestaart, gedecoreerd met marsepein en daarop dus hartjes :-)
Ik heb begrepen dat het marsepein in de koelkast nattig kan worden, maar waar kan ik de taart dan het beste bewaren. Een kelder hebben we niet, wel een voorraadkast waar het denk ik zo'n 17 graden is. De vulling is van botercreme en 4vruchtenjam.

2

Re: Hoe taart met marsepein bewaren?

Gewoon in de voorraadkast zetten met die vulling.

3

Wanneer ga je de taart opeten? Ik zou het ook in de kast zetten hoor, maar als je dit toch eng vind kan je hem wel in de koelkast bewaren en dan (geloof ik tenminste) het beste in een doos en dan de koelkast niet te koud zetten.

4

Hartstikke goed, die temperatuur in de voorraadkast. Dat is echt de beste temp. om de taart te bewaren! Succes ermee.

Groetjes, Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

5

Hartstikke fijn dat ik zo snel respons krijg hier. Ik zet m dus in de voorraadkast! Bedankt allemaal.

Volgens mij kun je marsepein heel goed in de koelkast bewaren, fondant is een ander verhaal. Maar marsepein gaat goed hoor.

Mijn taartjes zijn ook te zien op: http://mamasas.mijnalbums.nl/

7

ik heb een lekkere droge koelkast kan alles er in zetten
als je koelkast erg nat is ff goed uit soppen en er een bakje zout in zetten
en weg vocht

Met de kennis van nu, had ik het toen anders gedaan :)

8

Ik heb ook best een droge koelkast , hoor. Ik heb vorige week met die warmte ook mijn fondant even in de koelkast gezet en dat ging prima. Mijn koelkast is nochtans erg koud.

9

Ik zet hem ook altijd op een koele droge plek, maar soms heb ik een vulling wat wel in de koelkast moet en dan zet ik de taart in een taartdoos, deksel erop en de koelkast op de laagste stand !!!!!!

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl