1

Onderwerp: Wie helpt mij aan tips voor decoratie?

Hoi allemaal,

ik zou graag willen weten of er alternatieven zijn voor icing. Heb begrepen dat icing mierzoet is maar je kunt er wel leuke creaties mee maken...

En weet iemand hoelang je cupcakes kunt bewaren?

dank, dank, dank...

gr Astrid

2

Re: Wie helpt mij aan tips voor decoratie?

chocolade ?

3

Re: Wie helpt mij aan tips voor decoratie?

Cupcakes kan je ook invriezen, mijn eigen cupcakes bewaar ik in de koelkast 1-2 dagen en dan even op temperatuur laten komen voor je ze aan iemand te eten geeft.

Je kan ze ook in een tupperware kom in de kast (koel en droog) een aantal dagen goed houden, zo blijven ze wel lekkerder dan in de koelkast.

Merk wel dat het verblijven in de koelkast de luchtigheid van je cake verpest (kinders merken er niets van hoor ;) )

HACCP Catering schrijft voor dat brood en dergelijke producten niet langer dan een maand in de vriezer mogen blijven.

VoorJeTaart.nl Winkel, Workshops & Webshop in Spijkenisse!
Nu ook de PME Professional Diploma Course! http://www.voorjetaart.nl!

4

Re: Wie helpt mij aan tips voor decoratie?

Alternatieven voor icing: fondant of marsepein?
Cupcakes kunnen zonder problemen inderdaad de vriezer in; rustig laten ontdooien en ze zijn heerlijk. Buiten de vriezer bewaar ik ze zelden langer dan 2 dagen, maar dat ligt niet aan de cupcakes... of juist wel :9 :+

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5

Re: Wie helpt mij aan tips voor decoratie?

Bedankt voor jullie leuke reacties.

Nu heb ik een klein beetje een idee waar ik aan begin tijdens mijn kraamdagen zometeen.

Ik heb ergens op een website een cupcakeje gezien waarbij ze de icing zo leuk opgespoten hebben. Hebben jullie zelf ervaringen met de smaak van icing? Is het niet te zoet als je een heel cakeje ermee opspuit? Anders dan ga ik het misschien gewoon proberen..

Bedankt alvast!

groetjes Astrid