1

Onderwerp: Hoe Kom Ik Aan Taartvormen Groter Dan 28cm?

Ik heb nog nooit een taart gemaakt. Nu wil ik er een maken voor een communie. Waar vind ik een grotere vorm dan 28cm doorsnee of voor een grote vierkante taart?

2

Re: Hoe Kom Ik Aan Taartvormen Groter Dan 28cm?

Hoi Barbara, ik heb van je berichtje even een eigen topic gemaakt en even verplaatst :).

Meestal vind je grote bakvormen in 'echte' kookwinkels. Als je even zegt waar je woont, heeft iemand vast wel een tip voor je..... Of zoek je een gebruikte vorm?

Groetjes, Jozien.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

3

Ik heb zo'n soort rand die je kan uitschuiven tot elk gewenst grootte. Er zit geen bodem in maar ik zet hem gewoon op een bakblik met bakpapier erin. Werkt prima maar weet niet waar je die in Nederland kunt vinden

4

Als het om vierkant gaat, dan kun je natuurlijk ook meerdere kleine(re) vierkanten bakken en door snijden en puzzelen een groot vierkant maken.

Kan natuurlijk ook met rond, maar dan moet je wat meer en secuurder snijden.

Dag! Groetjes, Koenie
www.taartenvankoenie.nl

5

hoi,
Oldenhof kookkado (amersfoort, hilversum & zwolle) heeft ook een groot assortiment. Ik heb daar wel uitschuifbare bakringen tot ongeveer 34 cm gezien.
De vierkant/rechthoek heb ik niet echt naar gekeken, die heb ik namelijk (ook uitschuifbaar) in Duitsland gekocht.

groetjes Ria www.ricake.nl Eetbare printservice(ruim 11 jaar ervaring) workshops & verkoop benodigdheden, auteur.
mede-organisator www.taartentrends.nl @Utrecht.

6

bij de groot handel
sligro. hanos. ven

Met de kennis van nu, had ik het toen anders gedaan :)

7

bij piece of cake (even googelen) zijn ze tot 30 of 32 cm.

Groetjes Petra,
www.taartendecoratie.nl: de winkel voor al je taartspullen vind je in Ridderkerk!

8

Ik heb de mijne (uitschuifbaar ronde en uitschuifbaar vierkante, beide zonder bodem) bij http://www.backfun.de/ vandaan, echt super! E

9

lonestar, trekken die niet een beetje krom zodat het beslag eronderuit rijst? Of valt dat wel mee? Ik vind zoiets ook wel interessant maar het altijd een beetje mijn twijfels bij die dingen.

Groetjes Petra,
www.taartendecoratie.nl: de winkel voor al je taartspullen vind je in Ridderkerk!

10 Laatst bewerkt door Lonestar (02-05-2007 19:36)

Valt wel mee hoor, een piepklein rilletje van misschien 0,5cm en lang niet overal. Ik vind het echt ideaal! Enige nadeel zou zijn dat ze niet kleiner kunnen dan 22 x 25 of 16cm doorsnee, maar dan snij ik er gewoon een stuk af (voor mijn man met een lik jam en botercreme!). De kosten van dit (zelden) snijverlies (nog nieteens een euro) wegen niet op tegen de aanschaf van allerlei verschillende maten bakblikken, vind ik.
Bovendien kun je er superhoge taarten in bakken!

Groetjes, Jos

11

Nog even een tipje, die ronde verkopen ze bij planetcake voor 5,-
Scheelt weer, kun je er nog wat anders leuks bij kopen voor het tientje dat je uitspaart. ;) :D (ik weet hier bij de webshop nog zat te kopen. :O :+ )

12

neem je bakplaat en koop bij bv karwei of praxis aluminium strippen van de hoogt die je wilt hebben.
vouw hier 4 hoeken van en maak hiervan je bakvorm.
bekleed dit met bakpapier en klaar is kees .
zo kan je eigenlijk alerlei soorten vormen maken die je wilt hebben.
groetjes grobbelia