1

Onderwerp: puzzelplaatje invriezen

Er is hier al veel over geschreven, maar dan is het meestal marsepein. Ik moet nu voor het eerst een puzzelplaatje maken, maar helaas diddl....dus zal ik wel fondant moeten gebruiken in combinatie met marsepein. Kan het puzzelplaatje dan nog wel in de vriezer.

Ik ben niet zo'n grote fan van fondant, dus ik wilde het al een beetje mengen met marsepein. Blijft het dan nog wel wit? Op welke verhouding moet je het mengen?

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!

2

Re: puzzelplaatje invriezen

Ik had voor m'n Hello Kitty taart ook marsefond gebruikt. En zoals je kan zien is het toch best wit. Ik gebruik dan trouwens geen fondant en maak dus alles wat wit is met dezelfde marsefond. Want als je er pure fondant naast legt, pas dan kan je zien dat het niet helemaal wit is !

Ik had 2/3 fondant en ruim 1/3 marsepein gebruikt.

Het plaatje heb ik een kwartiertje in de vriezer gehad om m'n plaatje in zijn geheel op de taart te leggen. Ik heb geen idee wat het effect is als je het langer in de vriezer doet. Maar je kan het plaatje heus wel een week van tevoren maken en bewaren onder een stukje keukenfolie in een luchtdicht afgesloten bakje.

Groetjes, Wietske
Al mijn foto's zijn te zien op http://felicitaartjes-wietske.mijnalbums.nl/

3

Re: puzzelplaatje invriezen

Bedankt Wietske,

aangezien ik Diddl voor het eerst moet maken, wil ik inderdaad al een week van te voren beginnen, stel dat het met de eerste poging niet lukt!?

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!

4

Re: puzzelplaatje invriezen

Ik heb laatst half om half gebruikt en ik vond het wel wit.
fondant kan je ook gewoon in de vriezer doen. Ik doe het ook wel een week ofzo in de vriezer en dat gaat prima. Ik pak het wel eerst goed in met huishoudfolie. Direct uit de vriezer leg ik hem dan op de taart.

Groetjes Petra,
www.taartendecoratie.nl: de winkel voor al je taartspullen vind je in Ridderkerk!