1

Onderwerp: papieren spuitzakjes : aaaaaaaaaggggghhrrrrrrr!!!

Ladies,

Worden jullie ook helemaal gek van die papieren spuitzakjes?:mad: Het zal wellicht aan mij liggen, maar ik weet niet wat ik verkeerd doe. Het heeft mij al een halve dag gekost om eindelijk uit te vissen hoe je zo'n zakje goed in elkaar steekt, maar kom zover ben ik nu toch. Maar nu gebeurt elke keer het volgende: telkens ik mijn icing in zo'n zakje doe, begint de opening na een vijftal minuten gewoon groter te worden, met als gevolg dat ik van die enorm dikke lijnen krijg, die op zijn zachtst gezegd mijn koekjes om zeep helpen. :grr: Iemand een idee wat ik verkeerd doe?

Groeten,
Evelyn

Wil je mijn website zien? www.koekentiene.net

2

Re: papieren spuitzakjes : aaaaaaaaaggggghhrrrrrrr!!!

Hoi Evelyn,

Ik heb nog niet zo veel ervaring met spuiten, maar ik denk dat je gewoon rechtstreeks uit het zakje spuit? Ik heb een workshop bij Peronne gedaan en die stopte gewoon een koppelstuk in de papieren spuitzak. Onder het koppelstuk afknippen en dan kun je er gewoon allerlei tips aan koppelen en die zorgen ervoor dat je lijntjes steeds hetzelfde blijven :D

Groetjes, Jozien.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

3

Jozien,

ik spuit idd rechtstreeks uit het zakje. Heb het net even geprobeerd maar ik krijg dat koppelstuk daar langs geen kanten in. :( misschien zijn mijn papieren spuitzakjes te klein. Of misschien moet ik voor alles wegwerspuitzakken gebruiken. Ik vind het gewoon 'waste of money' als ik voor enkele details weer zo'n zak moet wegkieperen (en uiteraard niet goed voor het milieu...). Maar ik hoor het al: iedereen speelt veilig met het koppelstuk. ;DIk denk dat ik jouw raad vanaf nu maar opvolg. :Y

Bedankt,
Groeten,
Evelyn

4

Je kunt de wegwerpzakjes ook gewoon goed afwassen hoor, doe ik ook :-)

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

5

Tip 1: vraag bij de plaatselijke snoepzaak of je niet wat zakken van ze kan overnemen, leg dan ook even uit waarvoor zodat ze weten dat je geen concurentie bent. Dan ben je goedkoper uit als met wegwerpspuitzakken.
Tip 2, niet het zakje vast in plaatst van plakken. Zodat het goed vast zit. Of deed je dat al?
Ik heb het trouwens juist andersom, bij mij wordt ie kleiner, haha, dan moet ik weer even knippen.
Als ik trouwens nog icing over heb dan doe ik het spuitzakje met icing gewoon in een luchtdicht bakje in de koelkast. Voor een volgende keer. Je kan het dan 2 weken bewaren.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

6 Laatst bewerkt door Ikkie (29-04-2007 17:55)

Die snoepzakken zijn echt geweldig, je moet ze alleen niet willen gebruiken voor de stevige soort icing.
Ik heb al een paar keer een plastic zak gehad die "ontplofde "
Ziet er grappig uit, maar zit je niet echt op te wachten
Ik doe mijn icing het liefst gewoon in een spuitzak. Werkt prima
De papieren zakjes lukken me nog steeds niet. ondanks alle tips en voorbeelden
Ik heb nu dan ook een aparte spuitzak voor chocolade, icing en botercreme
Ik heb via een kennis die snoepzakken kunnen kopen, maar wat je zegt je gooit ze meestal wel weg

cateren is ook gebakjes maken :)

7

Aha! De truuk met de snoepzakken is gelukt! bedankt voor de tips!!!
Evelyn