1

Onderwerp: Vraagjes

Ik ben nu bezig met taart voor me mams.

Vraag 1: Ze is op koninginnendag jarig, maar morgen heb ik geen tijd. Dus eerste vraag... Zal ik hem invriezen, of gewoon koud laten staan??

É

2

Re: Vraagjes

Vraag 1; koud laten staan.
Vraag 2; volgens mij wel hoor.
Vraag 3; hmm, misschien een beetje dubbelop; ik zou 1 van de 2 kiezen. Dus of botercreme met mandarijnpartjes of sinaasappeljam met pure chocolade.
Vraag 4; ik heb niet zoveel verstand van chocolade.. sorry... Ik dacht dat je chocolade gewoon kon smelten en dan ergens overheen gieten...:/
Enne, ja, dat heet zo! ;)

3

1: ik zou hem niet invriezen hoor, gewoon koel wegzetten.
2: geen verstand van
3: mij lijkt dat een goede combi, ik vind vruchten toevoegen vaak lekker fris.
4: Chocola au bain marie smelten vind ik nog steeds de beste methode, dan kan hij niet te heet worden. Wordt chocola te heet dan krijgt het een nare bitterzure smaak. Ook moet je oppassen, er mag beslist geen druppel water bij de chocola komen want dan wordt het klonterig en dat krijg je niet meer goed. Verder moet je geduld hebben, chocola heeft een temperatuur van ongeveer 31 graden nodig om mooi vloeibaar te zijn. Is ie koeler, dan vloeit ie niet zo lekker uit. Op zich geeft dat niet, het stolt toch wel.

Groetjes, Jozien.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

4

Hartstikke bedankt! Dit gaat nachtwerk worden ;)

5

zet je ze wel in de show-off????? :Y:Y Ben nu wel erg benieuwd naar deze taarten!