Onderwerp: Barbietaart

Zul je net zien, heb ik mij net heilig voorgenomen om NOOIT een barbietaart te gaan maken krijg ik een bestelling voor een barbietaart...

Er zat ook en foto bij maar ik weet niet hoe ik die moet plaatsen. Ik ben wel nieuwsgierig of misschien iemand van het forum deze had gemaakt.
http://www.mijnalbum.nl/Foto=83MTH3CR

Meteen de how to maar doorgelezen, maar ik vrees dat de gebruikte barbie er wel een is met lang benen. Dus het wordt of de barbie verbouwen of de taart verhogen. Kan dat?

Mijn taartjes zijn ook te zien op: http://mamasas.mijnalbums.nl/

2

Re: Barbietaart

Hoi Sas,

mail me de foto maar naar fotoos apestaartje deleukstetaarten punt nl dan zet ik hem er wel bij. Ben nu ook wel nieuwsgierig welke barbie het is. ;)

Je kan idd de barbie ontbenen en dan met folie om haar middel  in de cake stoppen of een kleinere vorm extra bakken voor erboven op (zoals in de how-to)

3

Ik bak een tulband en een minitulband. Of 2 minitulbandjes. Ook bewaar ik altijd (in de vriezer) de "repen" die ik weleens van een rechte taart afsnijd als die kleiner moet worden. Snijd een reep op maat (als een soort plak cake) en leg die tussen de tulband en de kleine tulband. Zo wordt het hoger. Gewoon dik smeren met botercreme (die ik toevallig wel h

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

nou sas ik wil hem ook wel zien!
Ik vind die barbies juist altijd wel leuk om te doen(heb zelf nooit met poppen gespeeld dus kan zo lekker iets inhalen).
succes!

Saskia

Mijn Taarten en workshops vind je op mijn site!
Een bijzondere dag verdient een bijzondere taart!

5

Hoi Sas,

ik heb zelf pas twee maal een Barbie taart gemaakt, dus van heel veel adviezen kan ik je niet voorzien...

De eerste keer had ik haar voetjes eraf geknipt... ach, wat heeft de jarige gehuild toen ze dat zag... dat doe ik dus nooooooit meer.

De tweede keer moest de Barbie taart veel mondjes vullen dus kon ik "een hele" Barbie kwijt in een grote tulband met een klein rondje er bovenop en dat hele geval op een ondertaart.

Ben heel benieuwd naar het uiteindelijke resultaat en eigenlijk ook nieuwsgierig waarom je je het zo had voorgenomen nooit te doen? Hou je niet van Barbies of zag je er tegenop???

Dag! Groetjes, Koenie
www.taartenvankoenie.nl

6

MMM ben ook wel benieuwd naar de barbietaart ! Ben wel in voor een spelletje raad de taart ;)

Groetjes, Wietske
Al mijn foto's zijn te zien op http://felicitaartjes-wietske.mijnalbums.nl/

7

Hoi Sas,

Volgens mij is ie van Saskia (dutchdecorator)

Ja helemaal van mij!
en een van de laatste dus een hele ingewikkelde met veel pas en meet werk.

volgens mij moet je gewoon een wondermoldpan hebben om een goede barbie te kunnen maken.

deze staat op een laag taart eronder(8 inch).
het is een echte Barbie die vnd ik het mooist en de benen kunnen buigen dus ze zit een beetje in de taart.
de rok heb ik heel precies uitgemeten en eerst een patroon van bakpapier geknipt en dat verdeeld in gelijke stukken voor de swags.
de swags heb ik m.b.v. datzelfde stuk bakpapier op maat gemaakt.
de rest is gewoon een beetje  terplekke verzonnen.

veel succes en ik ben benieuwd naar jouw resultaat.

Groet,
Saskia(DD) van bijzonderlekkers.nl

Mijn Taarten en workshops vind je op mijn site!
Een bijzondere dag verdient een bijzondere taart!