1

Onderwerp: Communietaart

Hoi allemaal,

Heeft er iemand al eens een communietaart gemaakt, (ik denk het vast wel!), ben namelijk op zoek hiernaar. Ik ben vooral geinteresseerd in de decoratie hiervan.
Ik heb namelijk al voorbeelden gezocht op het internet, maar daar staan er nou niet echt veel op!

Hopelijk heeft iemand idee

2

Re: Communietaart

In mijn album zie je een communietaart staan met dolfijnen. Voor de communie van mijn neefje wil ik een traktortaart maken en voor de communie van mijn zoontje wil ik een taart maken met het profiel van zijn gezicht erop. (licht en donkerblauw is de vraag van meneer)
Ook cakecentral.com kan je ook eens kijken naar de Amerikaanse modellen hiervan.

3

ik heb zelf die vraag ook enige tijd geleden gesteld. ben er inmiddels wel achter dat er geen""echte" communie" versiering bestaat. Ik bedoel, niet iets dat min of meer verplicht is....kijk maar eens naar de beeldjes die je als communie versiering kunt kopen, voetballertjes, of een balletdanseresje...dat soort dingen.

De moeder van "mijn" communicantje wil gewoon een witte (cremewitte) taart, met een paar roosjes, en een randje. beetje als een bruidstaart. Verder niks, geen naam, geen datum oid.
Dus....bedenk wat je wil, of wat de besteller wil

4

Hoi,

Alvast bedankt voor jullie tips, heb er zeker wat aan. ik had al zelf gevraagd aan de persoon die de taart bestelt had (is zelf RK, ik niet) hoe dat er uit moest komen te zien. Maar die zei zelf ook al: maakt niet uit, als het maar een lieve meisjes taart wordt! Dus wordt het iets met roosjes en vlindertjes en vooral: Roze!
Jullie taarten zijn trouwens ook schitterend, mijn complimenten!!!

groetjes, Mieke

5

Mieke, kijk even in mijn album. Daat staat een doop taartje voor Amy met bloemetjes en bijtjes en vlindertjes. Dat lijkt mij ook heel geschikt voor een communie

6 Laatst bewerkt door tom poes (25-04-2007 15:53)

Ik zou zelf, al ben ik niet katholiek maar protestants toch iets met een verwijzing naar de kerk doen, bijv. http://home.scarlet.be/~eercom2/images/kaart9.gif
Maar ik weet dat er nogal eens een groot feest a la en verjaardag van wordt gemaakt en dat het 'plechtige' van 'de eerste plechtige communie' er na de kerk al snel af is...
Ik hoop dat ik nu niemand tegen de schenen schop, want dat is absoluut niet mijn bedoeling hoor, ieder doet het op zijne wijs!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

7

Hoi,

Ik weet niet of je al op engelse sites gekeken hebt? Zelf zoek ik vaak op www.google.co.uk   Kijk dan onder images naar communioncakes of christening cakes.

groetjes Francisca

8

een lief meisje of jongetje op de knietjes?
biddend.

of als je het heel breed ziet een duif als de heilige geest

een kelk met communie?????

cateren is ook gebakjes maken :)

9

Zal ik me er als Belg en katholiek even over uitlaten?

Voor een eerste communie hoef je niet noodzakelijk bepaalde versieringen aan te brengen hoor. In Belgi

10

Hallo,
Ik heb afgelopen weekend een communietaart gamaakt, wit met lichtblauw en engeltjes erop (gekocht bij De leukste taartenshop) is een mooie mall voor. Ook heb ik er vlindres opgedaan met witte glanspoeder en zilver op de vleugeltjes. Wat bloemen met parels erin en veel glans erop.Was erg mooi. succes

11

Hallo allemaal,

Wat een leuke reacties allemaal, vooral die van Pelusa1511 vond ik erg mooi en heb ik weer wat geleerd! (ben zelf protestant, dus weet er erg weinig van!) Ook alle anderen bedankt, heb jullie album's eens even goed bekeken en er zitten mooie voorbeelden bij die ik zeker kan gebruiken! Het wordt er ieder geval eentje met vlindertjes erop en voor de rest laat ik mij inspireren door jullie creaties!

Nogmaals erg bedankt!!!
Mieke

12

Hoi, Mieke, ik ben blij dat ik wat heb kunnen bijdragen. Heb je ze ondertussen al moeten maken, en zo ja, staat ze op de show off? Ik ben nu natuurlijk best benieuwd wat het geworden is.

13

Ik was even aan het surfen  en kwam hier 'n communietaart tegen. Misschien brengt het je op 'n idee:

http://www.delightscake.nl/index.php?cmd=53&art=25