1

Onderwerp: Kleurpasta

Ik heb potjes kleurpasta van Country Kitychen (in die rode doos). Nu vraag ik me af of ik daar ook verf van kan maken. En moet ik het dan aanlengen met water of met alcohol?

Groetjes, Carin

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

2

Re: Kleurpasta

volgens mij kan het, en aanlengen met wodka of zo (geen pure alcohol, smaakt vies)

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010

3

Oooooh ik zou het zo met de ontsmet-alcohol (overgehouden uit het kraampakket) hebben gedaan. Werkelijk, ik denk dan, het is 70% dus dan is het toch goed genoeg.
Wodka heb ik niet in huis, wel Kirsch, Martini, brandewijn en inmaakbrandewijn. Verder nog een kast vol maar dat is allemaal niet kleurloos. En zo slim ben ik dan wel...

Groetjes, Carin

Groetjes, Carin

4

oooh shit, shit, shit :(  ik heb het goud voor de  aureool (voor de taart van mijn broer) met pure alcohol gemaakt.  Lekker balen! Nou ja, zeg ik wel dat ze dat stukje fondant maar even moeten laten liggen. Had ik dat maar eerder geweten...
Nou ja, er zijn ergere dingen op deze wereld.

Groetjes van Carina
http://www.taartwerk.nl

5

Lukt het schilderen ermee wel dan Carina? Want dan kunnen ze van mij gewoon de pot op en doe ik het ook. Even erbij zeggen dat ze dat stukje niet op moeten eten.

Voor de bruidstaart van morgen heb ik cijfers, sterren en strikken uitgestoken uit fondant met gom. Daar breek je morgen ook je tanden op dus die mogen ze ook niet opeten. Of ik morgen al ga schilderen weet ik niet (denk het niet).
Ja ik ga "schilderen" met glitterpoeder op de cijfers en sterren die ik vanavond heb gemaakt.

Groetjes, Carin

Groetjes, Carin

6

Nou het schijnt dat pure alcohol wel mag hoor. Mijn taarten-bak-winkel-mevrouw gebruikt het ook. Zelf had ik wodka omdat ik dat van mijn moeder kon krijgen.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

7

Je alcohol moet alcohol voor INNAME zijn!! En de alcohol van de drogist of apotheek is daar niet geschikt voor (werd me bij de apotheek verteld) Gebruik dus liever gewoon hele sterke drank (helder van kleur) dan ben je altijd safe!!!!

8

Carin schreef:

Oooooh ik zou het zo met de ontsmet-alcohol (overgehouden uit het kraampakket) hebben gedaan. Werkelijk, ik denk dan, het is 70% dus dan is het toch goed genoeg.
Wodka heb ik niet in huis, wel Kirsch, Martini, brandewijn en inmaakbrandewijn. Verder nog een kast vol maar dat is allemaal niet kleurloos. En zo slim ben ik dan wel...

Groetjes, Carin

NEE NEE NEE. 70% ontsmettings alcohol is NIET NIET NIET geschikt voor inname. Vanwege accijns wordt alcohol in nederland onbruik maar gemaakt voor consumptie door toevoeging van methanol of isopropanol. Beide zijn in kleine hoeveelheden zeer schadelijk. Gebruik dit dus nooit voor consumptie maar alleen voor ontsmetting. Sorry dat mijn reactie zo heftig is maar ik zie op mijn werk regelmatig alcohol vergiftigingen met de dood tot gevolg en zou niet willen dat we iemand binnen krijgen na het eten van een taart.
koop anders zo'n klein proef flaconnetje bij de slijter.
jikke

9

jikke schreef:
Carin schreef:

Groetjes, Carin

NEE NEE NEE. 70% ontsmettings alcohol is NIET NIET NIET geschikt voor inname. Vanwege accijns wordt alcohol in nederland onbruik maar gemaakt voor consumptie door toevoeging van methanol of isopropanol. Beide zijn in kleine hoeveelheden zeer schadelijk. Gebruik dit dus nooit voor consumptie maar alleen voor ontsmetting. Sorry dat mijn reactie zo heftig is maar ik zie op mijn werk regelmatig alcohol vergiftigingen met de dood tot gevolg en zou niet willen dat we iemand binnen krijgen na het eten van een taart.
koop anders zo'n klein proef flaconnetje bij de slijter.
jikke

Oeps, wist niet dat het zo erg was. :S
Ik had die fout dus ook gemaakt vorig jaar vaderdag. De taart die iam had beschilderd.
Een ding scheelt, bij de eerste hap denk je meteen, getverdemme dus dan laat je het wel om de geverfde delen verder op te eten.
Maar, echt niet doen dus. Ik heb gewoon zo'n klein flaconnetje gekocht met wodka, werkt prima en proef je niets van. :)

10

Nou, ik ben blij dat ik nu weet hoe erg het eigenlijk is. Want je gebruikt toch maar een klein beetje denk je al snel :O . Maar ik zal het niet doen dus :) .

Ik heb zo'n kleine flaconnetje Kirsch staan voor de trempeerlikeur. Ik maak daarvan altijd een boel tegelijk en dat gaat dan in spuitjes in de vriezer. Alcohol bevriest weliswaar niet maar dit gaat toch wel goed.

Dus ik kan de Kirsch ook gebruiken voor het verven. En anders koop ik er een wodkaatje bij.

Groetjes, Carin

Groetjes, Carin

11

ik gebruik ook kirsch, maar alleen van de lucht wordt ik al misselijk,  gelukkig trekt die weg

Ik heb deze in duitsland gekocht , later nog een ander flesje.

Maar je doet er zo eindeloos lang mee

en weggooien is zonde

dus bij mij gaat eerst de kirsch op, drup voor drup :s

cateren is ook gebakjes maken :)

12

Ik had ook al wel gehoord dat methanol ervoor kan zorgen dat je blind wordt (in hele kleine hoeveelheden dan).

13

Ik heb wel eens geschilderd met bacardi, gaat goed en niets van geproefd