1

Onderwerp: marsepein uitrollen

Even een vraagje

Ik heb net een paar boeken van Debbie Brown en Peggy Porschen binnen gekregen en 1 ding viel me gelijk op. Ze laten de marsepein en fondant zo dik waar ze de taarten mee decoreren. Ik probeer het altijd zo dun mogelijk uit te rollen, ook omdat niet iedereen van marsepein houdt. Wat is jullie ervaring daarmee?

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!

2

Re: marsepein uitrollen

Hoi,

Ik werk altijd met marsepein, en inderdaad, in die boeken vind ik ook dat ze het te " dik " doen, ik zelf rol het een stuk dunner uit !!!!!! Als je het dunner uitrolt wordt het ook minder machtig de taart !!!!!!!

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

3

Re: marsepein uitrollen

Dat is echt "op z'n engels", ik rol ook veel dunner uit. Als je zorgt dat de botercr

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

4

Re: marsepein uitrollen

Daarom ga ik ook niet naar DB op de Ilovecake beurs.
Haar taarten vind ik prachtig maar ik zie mezelf de meeste taarten niet maken omdat ik zo veel marsepein/fondant niet lekker meer vind.


Groetjes Nicole

5

Re: marsepein uitrollen

Ik vind dat dat heel goed meevalt, er zit geen dikker laag op dan op een "gewone" taart. Alleen de decoratie maar dat eet je toch niet op.

6

Re: marsepein uitrollen

Ik rol het zelf ook veel dunner uit. Ook doen ze vaak 2 lagen in het boek, fondant

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

7

Re: marsepein uitrollen

Wat een geruststelling, want toen ik de lagen zag die zij er op doen, echt heel dik en inderdaad Pooh, soms zelfs dubbele lagen, marsepein en fondant, ik moet er niet aan denken. Verder gebruiken ze ook een andere biscuit, want de vormen die ze soms snijden, volgens mij lukt dat niet met onze luchtige biscuit. In de boeken doen ze ze ook niet echt lekker vullen, zie alleen maar botercreme.

Maar dan nog, nog steeds onder de indruk van alles wat ze doen, alles ziet er prachtig uit.

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!