1

Onderwerp: puzzel is klaar, nu bewaren tot donderdag

Hoi allemaal,
Ik heb nu een puzzel gemaakt van marsefond. Hij is aardig gelukt (al zeg ik het zelf :S ) Alleen het begon al wel een beetje te brokkelen en het is al aardig droog geworden. Ik heb het nu in folie gedaan en in een bakje luchtdicht opgeslagen.
Stel nu dat hij heel droog is als ik hem donderdag uit en dus dan in stukken breekt. Kan ik dit dan nog herstellen? En de grote vraag natuurlijk, hoe dan?
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Als ik hem nu in de vriezer doe, wordt hij dan daarna (als tie ontdooit is uiteraard) misschien wat slapper??
WIe kan me helpen?

Groetjes van Carina
http://www.taartwerk.nl

2

Re: puzzel is klaar, nu bewaren tot donderdag

Ik doe de plaatjes in de vriezer en leg ze dan direct uit de vriezer op de taart. Het plakt dan gelijk een beetje vast (zonder te smelten) en het breekt hooguit op je uitgesneden lijnen, maar dat leg je dat weer gewoon tegen elkaar aan.

Groetjes Petra,
www.taartendecoratie.nl: de winkel voor al je taartspullen vind je in Ridderkerk!

3

ik doe het ook rechtstreeks van de diepvries op de taart, omdat ik ze anders niet zonder uitrekken en scheuren erop krijg - ze ontdooien echt heel snel - als je de figuur 1 min uit de diepvries haalt is ze weer soepel, dus snel zijn!

4

Ik puzzle altijd ongeveer een week voordat ik de taart maak. Krijg dit meestal prima op de taart soms moet ik op de taart weer een beetje opnieuw puzzelen plakt weer prima met een klein beetje water aan de onderkant.