1 Laatst bewerkt door Kaat (24-04-2007 08:35)

Onderwerp: even een vraagje

ben een taart aan het maken voor een bijna 6 jarig ventje

nu heb ik een vraagje, kan ik vandaag al de puzzel maken die ik op de taart wil leggen, en hoe bewaar ik die tot morgen..afgedekt maar waar?

2

Re: even een vraagje

Beetje strak keukenfolie (plastic) erom en op een koele plaats bewaren, schijnt zelfs in de vriezer te kunnen en dan bovendien nog makkelijker op je taart te leggen te zijn! Heb ik zelf nog nooit geprobeerd alleen...

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

3

bedankt.

dan ga ik er dadelijk beginnen
het is voor morgen dus in de vriezer hoeft niet.

4

Als je de puzzel net voor je hem erop legt, even in de vriezer legt dan laat ie makkelijk in 1 keer los van je plastic. Bovendien wordt ie na het eruit halen een klein beetje vochtig waardoor hij meteen aan je taart plakt. Heel erg handig dus.
Ik weet niet wat een hele dag in de vriezer ermee doet. Ik doe het maar 5 minuutjes.

5

Viv schreef:

Als je de puzzel net voor je hem erop legt, even in de vriezer legt dan laat ie makkelijk in 1 keer los van je plastic. Bovendien wordt ie na het eruit halen een klein beetje vochtig waardoor hij meteen aan je taart plakt. Heel erg handig dus.
Ik weet niet wat een hele dag in de vriezer ermee doet. Ik doe het maar 5 minuutjes.

oke bedankt voor de tip
ik heb de puzzel net klaar .

6

Ik puzzel altijd met marsepein...dit wordt biet hard dus breekt ook minder snel.
De puzzel doe ik op een goedkoop showmapje (goedkoop omdat die lekker slap zijn).

Dan doe ik dat (stukje) showmap met puzzelplaatje en al in een luchtdichte (brood)trommel en leg er gewoon losjes een stuk huihoudfolie overheen ...deksel er op en ontluchten en dan kan ie makkelijk een weekje liggen hoor.

Doordat het showmapje heel soepel is kun je het heel makkelijk (als een sticker) wegtrekken terwijl je het plaatje op de cake legt.

7

nou heb ik mijn puzzel toch al in de vriezer geleg
en nu vraag ik me ineens af ik heb met fondant gewerkt
dit kan toch ook in de vriezer of hebben jullie het nu alleen over marsepein

*twijfelkont is*