1 Laatst bewerkt door manika (22-04-2007 16:43)

Onderwerp: Help !!!! Verkleuren muisjes in de koelkast ?

Hoi,

Nu heb ik al paar keer taart met de zijkanten van muisjes ( die witte /roze ) gemaakt alleen nu is het erg warm en wil ik de taart in de koelkast doen, maar de taart wordt pas morgen avond gegeven maar nu vroeg ik me af verkleuren ze ????????

Wie weet het ? Anders zet ik het niet in de koelkast !!!!!!

Groetjes,

Manika

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

2

Re: Help !!!! Verkleuren muisjes in de koelkast ?

Bedoel je vruchtenhagel of chocolade hagel. Vruchtenhagel smelt geloof ik snel, chocoladehagel niet toch?
Chocoladehagel smelt alleen van warmte. De vruchtenhagel wordt vochtig van je plaksel (botercr

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

3

Ik bedoel die roze / witte muisjes die je op je beschuit doet !!!!

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

4

Ow, tja, die heb ik dus nooit. Nou dan probeer je het door ze op je tong te leggen om te kijken of dat blauw wordt. Lijkt mij dat dat werkt? Volgens mij smelten die toch ook niet als je ze eet, ze blijven altijd keihard.

Ow ja en sorry dat ik niet goed las;)

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

5

Hoi Manika,

Als je ze zo op je taart legt zal het wel meevallen. Ik doe ze alleen niet in botercreme, dan verkleuren ze wel, ik doe icing op de zijkant van de taart en daar druk ik ze dan in, dat werkt prima. Zet in ieder geval de de koelkast op 1, dat scheelt aanzienlijk met het kou-warmte verschil.

Groetjes, Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

6

Nou mijn taart vanavond gegeven, maar ze zijn niet verkleurd !!!!! Bij mij waren ze wel in aanraking met botercreme geweest, maar ik maak de creme van echte boter, misschien dat het daarom minder vochtig is, en heb het in een taartdoos in de koelkast bewaard.

Ieder geval bedankt voor jullie meningen.

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl