1

Onderwerp: wat een verschil tussen deze 2 biscuitmixen!

Hoera!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Heb vandaag eindelijk een goede biscuittaart gebakken met de mix uit de webshop. Soezie gaat de deur uit en komt er niet meer in, deze rijst enorm in het midden en zakt daarna in terwijl de totale taart niet hoog genoeg wordt. Toen ik de mix uit de webshop aan het mixen was kwam dit bijna over de rand van de kom terwijl ik dezelfde verhouding gebruikte als de Soezie. Hij is zo mooi geworden even hoog als de springvorm en GEEN BULT. En nog een pluspunt hij is veel lekkerder en ruikt niet zo naar amonia. Ik heb geloof al eens gelezen dat er weinig verschil zat tussen deze 2 maar daar ben ik het echt niet mee eens.

2

Re: wat een verschil tussen deze 2 biscuitmixen!

ok

3

Re: wat een verschil tussen deze 2 biscuitmixen!

Voor mij ook geen Soezie, maar mix.
Vind ik zelf persoonlijk lekkerder, en zo'n mooi fijn structuur.

Groetjes Lupe Foto's http://lupe.haaralbum.nl/
WINKEL/WORKSHOPS/ZOETERMEERhttp://www.taartencentrum.nl/

4

Re: wat een verschil tussen deze 2 biscuitmixen!

Na een flink aantal keer soezie geprobeerd te hebben (dacht slim te zijn door maar gelijk 4 pakken ofzo te kopen) ben ik er eindelijk bijna doorheen!!! Heerlijk, kan binnenkort weer beginnen met de mix van shop!!! Vreselijke ruzies gehad met de soezie mix...

5

Re: wat een verschil tussen deze 2 biscuitmixen!

Hmmm, Soezie is dus geen aanrader??! :S

6

Re: wat een verschil tussen deze 2 biscuitmixen!

Ja, ieder zo zijn eigen ervaringen.....

Ik vind de mix van de webshop perfect, maar heb ook nooit problemen met de Soeziemix...

Groetjes, Jozien.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

7

Re: wat een verschil tussen deze 2 biscuitmixen!

ik ben door mijn voorraad mix van de webshop: die ging perfect, gisteren heb ik dan zelf biscuit moeten maken volgens het principe: 1ei, 30 gr bloem, 30 gr suiker. Ik heb

8

Re: wat een verschil tussen deze 2 biscuitmixen!

Ben blij dat er meer mensen niet tevreden zijn met de Soezie mix, dan ligt het dus niet helemaal aan mij.

9

Re: wat een verschil tussen deze 2 biscuitmixen!

elsdr schreef:

ik ben door mijn voorraad mix van de webshop: die ging perfect, gisteren heb ik dan zelf biscuit moeten maken volgens het principe: 1ei, 30 gr bloem, 30 gr suiker. Ik heb

10

Re: wat een verschil tussen deze 2 biscuitmixen!

Om even aan te geven dat Soezie niet per definitie slecht is: ik heb er geen enkel probleem mee. Bij mij gedraagt Soezie zich net zo als de mix van de webshop. Die van de molen vind ik dan weer minder fijn werken. En zelfgemaakt vind ik het lekkerst maar kan wel eens moelijk zijn om mooi te bakken.

Mijn online fotoalbum: http://lonnes.mijnalbums.nl 
Mijn facebook pagina: http://www.facebook.com/BakLonnes

11

Re: wat een verschil tussen deze 2 biscuitmixen!

Lonnes schreef:

Om even aan te geven dat Soezie niet per definitie slecht is: ik heb er geen enkel probleem mee. Bij mij gedraagt Soezie zich net zo als de mix van de webshop. Die van de molen vind ik dan weer minder fijn werken. En zelfgemaakt vind ik het lekkerst maar kan wel eens moelijk zijn om mooi te bakken.

Ik gebruik geen mixen van de molen, ik gebruik eigenlijk zowiezo nooit geen mixen, gewoon de bloem/meel/of zelfrijzend bakmeel wat nodig is en 'n goed recept zoeken. Voor mij zitten er in de mixen te veel toevoegingen en weet ik wat allemaal nog meer waar ik niet op zit te wachten. Ook zijn mixen in vergelijking veel duurder dan de normale standaard ingredienten. Toen ik begon met bakken, waren er gelukkig al die mixen niet en heb ik alles geleerd om gewoon zo te maken. Ik gebruik ook geen mixen of kant en klare sausen of zakjes bij gewoon koken, is gewoon beetje tegen m'n principe.

Van de meel van Soezie vind ik die beduidend anders smaken als ik 'n brood bak, dan van de meel van de molen.

12

Re: wat een verschil tussen deze 2 biscuitmixen!

Voor mij maakt het niet uit: Soezie of de webshop mix. Ik heb het ook weleens zelf gemaakt maar dat vind ik juist iets minder lekker, ietsjes minder fijn van structuur heb ik het ideen en iets droger. Maar ik heb ook geen ruzie met Soezie mix??? Of ligt dat dan weer aan mij?

Mijn website: Presentaart

13

Re: wat een verschil tussen deze 2 biscuitmixen!

Het is natuurlijk heel persoonlijk en afhankelijk van het materiaal(mixer en oven) die je gebruikt. Bij mij was er een zeer opvallend verschil dus voor iemand die ook ruzie heeft met de kapsels en Soezie mix gebruikt zou ook eens kunnen overstappen.

14

Re: wat een verschil tussen deze 2 biscuitmixen!

Gelukkig, ook ik heb ruzie met soezie.
In de vorm heel hoog, vooral in het midden en daarna zakt ie in. Heb zaterdag de mix van de shop binnen gekregen, maar er nog niets mee gedaan.Heb een beetje last van een "bakkers/tennis arm" door het mixen. En deze van de shop moet 10 minuten, zie daar nu toch een beetje tegen op......

groetjes Hedy

----------------------------------------------------
http://www.mijnalbum.nl/Album=QM6DZOHF

15

Re: wat een verschil tussen deze 2 biscuitmixen!

Je moet zelfs 12 minuten mixen hoor ;)

Ik heb het 1 keer zelf proberen te maken (allereerste poging in de keuken ooit), dat werd een mega ramp. Kon er bijna iemand knock out mee slaan :D
Daarna die van de webshop. Ik wist niet wat ik zag toen het bijna over mijn beslagkom heen klotste. Inmiddels weet ik wel dat ik de eerste keer veel te kort gemixt had. Misschien weer eens tijd om wat te proberen...

16

Re: wat een verschil tussen deze 2 biscuitmixen!

aaaah, toch maar sparen voor zo"n keuken wonder.

----------------------------------------------------
http://www.mijnalbum.nl/Album=QM6DZOHF

17

Re: wat een verschil tussen deze 2 biscuitmixen!

Hedy. Je kunt nog even kijken bij het Kruidvat ze hadden daar laatst een mixer op een standaard met een draaiende kom, deze koste 17 euro. Heb hem zelf en ben best tevreden en kan gewoon wat anders doen tijdens het mixen.

18

Re: wat een verschil tussen deze 2 biscuitmixen!

Erk schreef:

Hedy. Je kunt nog even kijken bij het Kruidvat ze hadden daar laatst een mixer op een standaard met een draaiende kom, deze koste 17 euro. Heb hem zelf en ben best tevreden en kan gewoon wat anders doen tijdens het mixen.

Dank je voor deze tip, ik heb hem net meteen gehaald! heerlijk niet meer pijn met mixen!!!

19

Re: wat een verschil tussen deze 2 biscuitmixen!

Mijn mix van de webshop was op dus ging ik zelf met eieren en bloem aan de slag. Rsultaat: supermooie taart, geen bol erop, geen kuil erin en niet droog! Ik hoop dat het niet eenmalig was, haha. Hij smaakte heerlijk!

20

Re: wat een verschil tussen deze 2 biscuitmixen!

Ik heb mix van de webshop geprobeerd en dat werkte super..
De laatste taarten maak ik steeds met Soezie mix en dat gaat ook goed.

Qua smaak proef ik weinig verschil. (maat heb ze alleen na elkaar geproefd en nooit naast elkaar)

Re: wat een verschil tussen deze 2 biscuitmixen!

Hoi ja inderdaad ik heb ook ruzie met soezie! En precies dezelfde problemen als jullie dus ik ga ook die van de webshop proberen! Over die tennis arm: volgens mij kan je er gewoon niet tegenop zoals een mixer mixt! (10 min op de hoogste stand! dan moet echt bionic woman zijn ofzo!) Ik heb net zo vaak die van mijn moeder geleend todat ze er een voor me kocht! (practisch kraamcadeautje!) Succes
Hoi Els

Hedy01 schreef:

Gelukkig, ook ik heb ruzie met soezie.
In de vorm heel hoog, vooral in het midden en daarna zakt ie in. Heb zaterdag de mix van de shop binnen gekregen, maar er nog niets mee gedaan.Heb een beetje last van een "bakkers/tennis arm" door het mixen. En deze van de shop moet 10 minuten, zie daar nu toch een beetje tegen op......

groetjes Hedy

Hoii, Els
taart van mij: http://www.prinsesopdetaart.nl

22

Re: wat een verschil tussen deze 2 biscuitmixen!

AAAA, Ik lees het berichtje van de kruidvat net pas. Anders wens ik een geweldige mixer voor moederdag. Zo'n hele mooie, die je hier wel eens voorbij ziet komen. Een paar weekjes niet bakken en wie weet......
In ieder geval bedankt voor de tips. Groetjes Hedy

----------------------------------------------------
http://www.mijnalbum.nl/Album=QM6DZOHF

Berichten [ 22 ]

Pagina's 1

Log eerst in inloggen or registreren om te reageren

DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » wat een verschil tussen deze 2 biscuitmixen!