1

Onderwerp: Taart voor 30/40 man..

Ik heb zojuist het verzoek gekregen van een collega om een taart te maken voor een gezelschap van 30,40 man...Heel erg gaaf natuurlijk, maar ik heb nog nooit voor zoveel mensen een taart gemaakt. Nu wil ik een stapeltaart maken, met als ondertaart een vierkante taart van 25x25 en een ronde taart erbovenop van 26 cm. Zou dat genoeg zijn voor dit gezelschap? En heeft iemand tips voor me, hoe ik dit het beste aan kan pakken? Ik heb natuurlijk dowel rods nodig, maar ik heb die nergens gezien in de webshop. Kan ik het ook met ander materiaal doen? Kortom: ervaringsdeskundigen, help! Bedankt!

2

Re: Taart voor 30/40 man..

Die twee maten zou ik denken is genoeg. Voor de dowling rods gebruik ik de houten lolly stokjes uit de webshop.

groetjes Francisca

3

Hai Franky,
ipv van stokjes koop ik de cocktailstampers v/d blokker, 6stuks voor 1,29. ik prik ze erin , zet een streepje  waar ik knippen moet en haal ze eruit Deze zijn heel makkelijk te knippen en het brede stampertje houdt de taart goed stevig omhoog. Ik gebruik ong. 5 stampertjes, als vijf erin geduwd. Ik ben ook een keer naar de bouwmarkt gegaan en heb een klein pvc-buisje op maat laten zagen, dan moet je al wel de hoogte weten van je taarten. Dit was de goedkoopste oplossing. Zorg dat je steuntjes die je in de taart doet iets onder de marsepein komen ,dan kun je het 2e taartje die erop komt (ook hier een kartonnetje onder doen)met icing vastplakken op de onderste, is nog steviger. Dan kun je als je echt zeker wil weten dat de bovenste er niet af valt een grote sateprikker door beiden steken. Dan staan ze echt vast . succes

4

ik bedoelde : hai Roos, sorrry

5

uit een taart van 25 x 25 haal je 25 stukjes van 5x5. uit een ronde taart van 26 krijg je denk ik 12 tot 14 stukjes. Mijn ervaring is ook dat niet iedereen altijd een stukje taart wil dus mijns inziens zou je genoeg moeten hebben

6

Het formaat is dan misschien groot genoeg, maar is het niet raar als de bovenste taart een beetje uitsteekt over de rand t.o.v. de onderste taart?

Mijn online fotoalbum: http://lonnes.mijnalbums.nl 
Mijn facebook pagina: http://www.facebook.com/BakLonnes

7

Ja dat vond ik eigenlijk ook... Misschien is het mooier om een iets grotere ondertaart te doen, of een kleinere boventaart. Alleen zit je dan misschien met het aantal stukken?? Welke bakvormen heb je nog meer??

Groetjes, Annette
Al mijn foto's zijn te zien op http://www.felicitaartjes-annette.mijnalbum.nl/

8

Ik ben nieuw hier en ik wil me niet zomaar ergens tegenaan bemoeien hoor, maar waarom stapel je de taarten niet andersom? Dus de ronde onder. Desnoods snijd je van de vierkante 2 cm rondom af.

Groetjes, Carin

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

9

@ Carin, de jarige is helemaal fan van horloges, dus de vraag was of ik iets met een klok kon doen. En dan vind ik zelf een ronde taart bovenop wel het mooiste en meest passende.
Ik ben het met jullie eens dat het misschien een beetje raar is om die ronde taart van 26 cm bovenop de vierkante van 25x25 te doen. Ik heb ook nog bakvormen van 24 en 20 cm, misschien die van 24 dan? Heb ik dan nog steeds wel genoeg om al die mensen te voederen :) ?

10

Twee vierkante taarten op elkaar, waarbij je bovenste iets kleiner snijdt en dan een kleine ronde erbovenop waar je het horloge van maakt? Als een bandhorloge maakt kan je dat via de vierkanten naar beneden laten lopen. Jammer dat ik hier niet even een tekeningetje kan maken, is lastig uitleggen zo. Succes!

11

Jaaaa, dat lijkt me leuk wat Annelies voorstelt! :)

Of anders twee van 25x25 bakken, doormidden snijden en de helften naast elkaar leggen en daar een ronde bovenop, heb je een groot platliggend horloge....(veel werk en wel wat veel stukjes, maar wel gaaf denk ik. Je kunt ook een halve invriezen voor een ander project)

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

12

Bij een polshorloge steekt ook je ronde vorm aan de zijkanten van je bandje uit. Misschien kan je 2 vierkanten naast elkaar zetten, zodat ze een rechthoek vormen en dan je ronde taart bovenop. Je rechthoek kan je dan versieren tot polsbandje en je ronde to horloge. Dan heb je ook zeker genoeg taart.

Dit is min of meer wat Jozien ook zegt, maar zonder het in 2 snijden.