1

Onderwerp: Icing vraag

Hallo,

Ik wil zo beginnen met vlinders spuiten maar hoelang kan ik dit bewaren.
Ik weet dat dit vaker is gevraagt maar ik kan het niet vinden met de zoek functie :o

Voor de vlinders gebruik ik de mix waar je alleen water bij moet doen.

Alvast bedankt

Gr
Diana

2

Re: Icing vraag

Nou laat maar wat m'n icing is mislukt....het is gewoon melk.
Op de sticker staat 500gr icing is 60ml water....dus ik doe 250gr icing en 30ml water.
Ik heb heel veel poedersuiker ingekwakt maar het blijft melk pffffff ik wordt daar zo moe van.

3

En als je nou nog heel lang door blijft mixen?

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

4

Moment ik zal het is even proberen.

5

Niet op een te hoge stand mixen h

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

6

voor vlinders heb je de " melk"  nodig om op te vullen.
voor de lijntjes heb je echt stevige icing nodig, poedersuiker blijven toevoegen dus

cateren is ook gebakjes maken :)

7

Ik heb eerst de mix goed doorgeroerd en daarna verdeelt.
Nu heb ik langer gemixt maar het blijft melk.
Ik heb de andere 250gr mix gepakt en minder water toegevoegt en nog is het niet stevig genoeg.
En dat was mijn laatste icingmix :(

Volgende week wordt mijn zusje 10 en dan zou ik voor cakjes zorgen met vlinders.
Ik denk begin vast want ik ben maandag t/m woensdag in parijs om WWE show tekijken dus dan ik heb nog maar 1 volle dag om 25 cakjes te maken en een taart.
En ik ben een beginneling dus dat gaat niet zo snel :)

Effe nieuwe icing bestellen.

Diana

8

Waarom maak je het niet zelf? Ik heb ze net, voor de 1e keer zelf gemaakt. Ben nl. ook nog maar een beginneling.
Je gebruikt 30 ml water, ca. 200 gram poedersuiker en 5 mg eiwitpoeder.
Doe eerst wat poedersuiker en het eiwitpoeder in kom en doe er daarna pas water bij. Iedere keer een beetje totdat het dun/dik genoeg is.
Succes er mee en hopelijk gaat het nog lukken voor volgende week.

Groetjes van Carina
http://www.taartwerk.nl

9

Ik heb het vermoeden dat je de 30 ml in de maatbeker op de verkeerde lijn bekeken hebt. Is mij ook een keer overkomen.
Ik vind het duidelijker als ik 30 ml water nodig heb om dit af te wegen op de weegschaal als 30 gram. Werkt veel nauwkeuriger.
succes

10

Ik pak het babyflesje van onze kinderen om ml af te meten. Dat kijkt makkelijk en schenk je ook niet zoveel tegelijkertijd uit.

Groetjes van Carina
http://www.taartwerk.nl

11

OH, als ik icing maak (of glazuur) doe ik wat poedersuiker in 'n kom, wat water in 'n beker die goed giet en doe er dan iedere keer 'n heeeeeeel klein beetje bij, oftewel wat druppeltjes totdat het goed is. Is de hoeveelheid te weinig die ik gegokt heb, doe ik er gewoon weer poedersuiker bij en ga verder. Is nog nooit mislukt.

12

Bedankt voor alle tips.
Ik had nog een hele zak met poedersuiker staan en heb er heel wat bij gedaan.
Het is nog niet dik genoeg om lijntjes te maken dus ga vandaag verder.

Bedankt

Carina: ik zal het binnenkort is zelf proberen...bedankt

13

Misschien een stomme opmerking maar zat er wel eiwitpoeder in de mix? Van dat gele poeder?

Ik mix icing altijd (poedersuiker, water en EIWITPOEDER) op de hoogste stand en dan 10 minuten lang. Tot je pieken kunt maken. (bv een vork in de icing steken, omhoog halen en als de icing blijft 'staan' en alleen het bovenste punt krult om is je icing goed)

Succes ermee.

In noodgevallen kun je icing ook met vers eiwit maken maar dan moet je wel oppassen met salmonella.
Op het forum staat dat 5 gram eiwitpoeder hetzelfde is als 1 eiwit.

14

Hahahaha er zat eiwitpoeder in en ik heb het nog extra doorelkaar gehutselt.
Ik heb een gedeelte nog bewaart alleen is het nog niet stevig genoeg dus ik zal er nog wat suikerpoeder bij doen.