1

Onderwerp: Flowerpaste zelf maken??

Hallo taartenbaksters,

Ik heb flowerpaste nodig , kom erachter dat ik alleen mexicanpaste heb en rolfondant. Is er een recept voor flowerpaste. Ik heb het zaterdag nodig en dus is bestellen via de webshop te laat voor mij. Hier in Brabant zit geen kookshop die het verkoopt Wie oh wie heeft een tip??

2

Re: Flowerpaste zelf maken??

Als je de zoekfunctie gebruikt kom je een hoop te weten! Staan verschillende recepten voor flowerpaste.

3

Hai Annelies,
ik heb hte inderdaad gevonden, iemand schreef, rolfondant met tylose, dat heb ik in huis. Maar hoeveel tylose met hoeveel rolfondant?

4

in de rubriek ingezonden recepten staat een recept van franky voor flowerpaste dat ik al een paar keer geprobeerd heb, met veel succes. Misschien is dat recept wat voor je?

veel succes!

Groetjes, Pauline

5

Dankjewel, ik ga het proberen

6 Laatst bewerkt door Franky (19-04-2007 09:16)

Hallo Gien,

Je kunt ook gewoon de mexican paste gebruiken! Rolt ook heel dun uit! In nood gevallen doe ik dat ook.

groetjes Francisca

7

Helaas heb ik maar heel weinig mexican paste, ik heb net ook gehoord dat tylose met rolfondant hetzelfde effect heeft, ook proberen Het enige wat ik niet weet is waar glucose te koop is, waar halen jullie die?

8

Hallo Gien,

Heb je het zaterdag op tijd nodig? Want als je alleen dat nodig hebt, past zo'n pakje wel door de brievenbus en kan ik het bijv. morgen versturen zodat je het zaterdag nog in huis hebt met de post.... Jammer dat ik je berichtje niet eerder had gezien, want donderdag overdag had ik het nog met de post mee kunnen geven, had je het morgen al gehad :S

Glucosestroop verkopen we ook in de webshop (heb je dus ook niets aan). Je kunt het ook zelf maken (het is wel moeilijk hoor) door glucose (= druivensuiker) in te koken met water tot een heldere dikke stroop.

Succes! Gr. Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

9

Hai Inge,

supergoede service ,maar ik ga het morgen decoreren en zaterdag is het feest al, dat lukt me niet. ik ga het recept proberen en anders komt er wat anders op de taart.
De volgende keer als ik heel snel iets nodig heb bel ik op, fijn dat je zo snel leveren kan.
groetjes v Gina