1

Onderwerp: Kent iemand winkel "de tafel van 18"? Utrecht?

Hallo
Morgen ga ik naar Utrecht met een vriendin. Heb op internet gezien dat er daar een leuke tea room/taartenshop zit: de tafel van 18. Ze hebben volgens de site veel bakbenodigdheden e.d. Is iemand hier wel eens geweest?
Nog tips wat ik daar echt mee moet nemen?

Als nog niemand hier is geweest zal ik wel even vertellen wat er allemaal te krijgen is!

(ik kom zelf uit Almere, en daar is echt niks te krijgen op bakgebied...)

Groetjes Chantal

2

Re: Kent iemand winkel "de tafel van 18"? Utrecht?

Ik weet het niet maar wonende in de randstad is niets hier echt ver weg en utrecht best even te doen als hij leuk is. Wil je je bevindingen dus idd hier neer zetten als je geweest bent?

3

Het is een klein gezellig winkeltje. Van de buitenkant kijk je er zo overheen maar als je het gevonden hebt en binnen bent dan kan het niet missen waar je bent! Overal bakjes, vakjes, frutseltjes....  :)
Wat ik wel jammer vind zijn de prijzen.

4

dikke portemonaie meenemen???

5

Hoi Chantal

Ik ben er een aantal keer geweest. Tis idd een erg leuke winkel (met heeeeeeeeele lekkere taartjes, die wel reteduur zijn. Je betaalt zo 3.50 voor een stukje cheese cake, maar wel subliem en gezellig.). De decoratie shop is ook heel leuk. Redelijk klein, maar best een redelijk assortiment. Qua uitstekers enzo vind ik de prijzen wel meevallen. Heb daar ook een smoother en paletmes gekocht. Ik weet niet meer de precieze prijzen, maar niet heel afwijkend van de webshop. Wat wel veel duurder is dan de webshop is de marsepein e.d. Maar absoluut en snuffelen waard hoor.
En idd. loop er niet voorbij, want het valt niet heel erg op.
En als je toch in Utrecht bent, moet je even langs Sweetthings aan de twijnstraat. Heel veel gedecoreerde taarten die ze verkopen en cupcakejes enzo. De cupcakejes kun je natuurlijk even 'proeven'. De rest is gewoon leuk om eens live te zien en misschien wel voor inspiratie.

Groetjes
Fleur

6

Ik ben ook al 2 keer geweest en vind het ook een leuk winkeltje. De marsepein is de enige die heel duur is vond ik. De assortiment van webshop is wel veel uitgebreider.

Winkel en webshop in Houten. Voor PME & Wilton Cursussen. www.liescakeshop.nl

7

Nou ik kom net terug van de winkel. Het is een leuke winkel maar erg klein. Veel bloemetjes enzo van ouwel en suikerwerk. Ook een aantal bakmixen en mix voor icing maar bijvoorbeeld niet van botercreme. Geen kant en klare icing gezien. Ik vond de marsepein echt heel duur. Wel leuke felle kleurtjes (gifgroen en zuurstokroze en turkoise) maar per 100 gram 2,50 euro. Ze verkochten geen stukken van 500 gram ofzo dus voor een hele taart bekleden ben je 12,50 kwijt, vond ik erg overdreven! Ik was op zoek naar metalen uitstekers met cijfers maar die hadden ze alleen heel klein. Een aantal cijfers hadden ze van kunstsfof, wel wat groter, maar daar hadden ze niet alle cijfers van.... Nu moet ik van het weekend een taart maken met een grote 8 erop, dus moet ik zelf knutselen, want de 8 hadden ze niet!
Ik vond het een erg leuke winkel, maar wel heel erg duur. Voor je basis dingen kan je beter bij de webshop terecht en daar naar toe gaan voor je "frutseltjes"

Groetjes Chantal

8

Hoi Chantal

Voor wat betreft de 8 op je taart. Maak gewoon in een word document een 8 in een heel groot en voor jouw taart geschikt lettertype. Dan print je die uit en knip je hem uit. Gebruik dat als mal voor je cijfer. Scheelt een hoop geld :D

Groetjes, Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

9

ik ben al een paar keer bij de tafel van 18 geweest en sinds vorige week heeft ze haar marsepijn verlaagd naar 0,95 per 100 gram ook heeft zij er weer een heleboel nieuwe dingen bij , leuke randen, uitstekers e.d

Veel taart plezier

10

Erg klein en vooral duur maar leuk winkeltje. Ligt wel een stuk buiten het centrum. Ik heb er uiteindelijk niet zoveel gekocht.

11

Ik ben er ook geweest, erg klein en erg duur winkeltje !!!!!!! Ik vond die ouwel spulletjes wel leuk maar verder koop ik toch liever bij de webshop !!!!!!!! Het is een winkeltje als je erin de buurt bent wel leuk om te zien maar om er speciaal naar toe te rijden vind ik niet echt bijzonder genoeg !!!!!!!

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

12

Ik ben er al een paar keer geweest, heb er workshops gevolgd, was leuk.
Wat ze goed doet is dat ze je leert hoe je op een goedkopere alternatieve manier dingetjes kan maken en ze is erg creatief in haar eigen taarten.
Je zit in een hele gezellige ruimte en daar word je door geinspireerd tijdens de workshops. Een aanrader!

Hoi Chantal,
Weet je dan nog niet dat we op de markerkant in Almere Stad de Party Decorator hebben zitten? Zij geeft workshops maar verkoop ook van alles. Hoe de prijzen precies liggen weet ik niet zeker maar volgens mij was 1 kg. fondant iets van 7,25 euro. Ze heeft ook een webshop als het goed is.

Vorige week was ik bij de taart van mijn tante, leuke zaak maar totaal niet wat ik er van had verwacht. Een stukje taart was tussen de 4,30 euro en 4,80 euro en kwam op mij erg machinaal over. Niet echt iets van de meesters hand zeg maar. Was wel wat jammer.

Mijn taartjes zijn ook te zien op: http://mamasas.mijnalbums.nl/

14

Sas,

Dank je wel voor deze goede tip, ik woon nl in Lelystad en ik had nog niet gehoord van
deze winkel in Almere. Ik ga er snel een keer kijken!

Angelique