1

Onderwerp: Advocaat vulling

LET OP: Heeeeeel oud topic!

Hoi,

Ik heb hier al meerdere taarten gezien met een advocaatvulling. Kan iemand zijn recept doorgeven? Het enige dat ik ooit geprobeerd heb is de advocaat te mengen met botercreme, maar de smaak kwam helemaal niet goed door. En aangezien ik nog een bijna volle fles over heb en ik die moeilijk zo allemaal kan opeten :) ...

Kristien

2

Re: Advocaat vulling

hi,

ik heb het op school is gevraagd en daar gaf de leraar me volgend recept:
1 deel advokaat
1 deel banketbakkerscr

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

3

in wat moet ik die gelatine dan oplossen, Kathleen?
en bedoel je met banketbakkerscreme dan banketbakkersroom (dus die 'pudding')?

4

Hoi Kristien,
ik heb onlangs een advocaattaart gemaakt die h

5

ah - ik zal eens zoeken Karine

6

ik geloog dat het de volgende site is: www.vtm.be/sospiet
en dan recept 68

7

Ik heb met Pasen ook 'n advocaatvulling gemaakt en ik heb gewoon advocaat met slagroom gemengd en de hoeveelheid is net hoe sterk je het wil hebben. Het was heeeeeeeeeeeerlijk.

8

hahaha neeltje we hadden de zelfde smaak taart dan met pasen...inderdaad heeeerlijk!!!!

golf is knikkeren voor rijke mensen die te lui zijn om te bukken

9

Nou voor mij was het geen taart maar 'n mislukte tompouce. Ik had 'n bladerdeegplakje in tweeen gesneden en in 1 veel gaatjes geprikt in de hoop dat het niet te bol zou worden. Nu, had dus geen enkel effect, ik zat dus met twee bolle rechthoekjes, dat ging dus nooit 'n stapeltje worden. Dus toen de rechthoekjes maar op 'n gebaksbordje gedaan en de mix erlangs en ze er zo lekker ingedoopt.

10

Sorry dat ik een ouder onderwerp naar boven haal, maar ik kom er niet uit.
Voor moeders moet er een taart komen met advocaat.

Normaal maak ik de taarten met een laagje aardbeienjam en een laag botercreme met banaan of botercreme met hazelnootpasta. Dit smaakt altijd goed.
Maar hoe ga ik dat nu doen met de advokaat?
De jam weglaten? Of juist ipv de botercreme?
Of moet ik gewoon wat eetlepels advocaat door de botercreme roeren?
Ik ben even de weg kwijt...

Slagroom met advocaat, zoals Neeltje en Rianne. Moet je dan gewoon de slagroom goed kloppen tegelijk met advocaat erdoorheen? Of die door de slagroom roeren?
En hoe hadden jullie de lagen dan verder gevuld?

Angelala is zo onzeker als ze iets nieuws moet proberen he, hihi...

11

Misschien heb je de taart al gemaakt, ik weet niet.
Ik zou slagroom kloppen, daarna de advocaat er door roeren (eventueel nog wat losgeklopte mascarpone). Dit ipv boetrcreme smeren.
Laagje jam juis wel doen, lekkere frisse tegenhanger. Aardbei of framboos of zo.

doei

Ik geef je een taartje mijn taartje
Ik geef je een taart elke dag

12

Ik had hem inderdaad de volgende dag al moeten maken. En gemaakt dus!
En hij was wonderbaarlijk genoeg, erg lekker!

Ik heb door de botercreme stukjes geraspte melkchocolade gedaan. Dit als onderste vulling en voor de buitenkant. Met als gevolg dat de marsepeine laag minder strak was, maar dat vind ik dan niet erg.
De bovenste laag had ik gewoon de slagroom geklopt en daardoorheen bijna een halve fles advocaat gemixed. Dus zo'n 200/250ml. Ik had er dus geen idee van hoe het ging smaken, maar dat is weer het leuke er aan. Het smaakte uiteindelijk wel heel goed.
De slagroom maak ik normaal met zo'n 8 scheppen suiker. Dit keer met 2 zakjes vanille suiker, waardoor het niet te zoet is geworden.

13

Hoi,

Is het verse advocaat (fruit) of fles met alcohol?

Groetjes Ariane-Ria

14

Ik heb een fles advocaat (met de haan) gekocht.
Heb je ook fruit advocaat dan? Of ben je in de war met Avocado?

15

karine schreef:

en dan recept 68

Beetje off topic, maar kan het recept niet vinden?

Groetjes Gonnie.

www.trendytaart.nl

Te mooi om op te eten.... te lekker om te laten staan.

16 Laatst bewerkt door fm (06-01-2009 09:46)

Bakmams schreef:
karine schreef:

en dan recept 68

Beetje off topic, maar kan het recept niet vinden?

je moet even naar beneden scrollen dat zie je het vanzelf :) sorry eerst even recepten aanklikken natuurlijk

17

Dan heb ik mijn idee om advocaat met gele room en slagroom door elkaar te mixen.
1 laag advocaat mengel (zie hierboven) en 1 laag pure chocola (hoe moet ik nog ff goed bedenken)
Kan ik de bitercreme die ik als onderlaag voor mn fondant gebruik mengen met wat advocaat (voor de smaak)? Of smelt de fondant dan?

18

minni schreef:

Dan heb ik mijn idee om advocaat met gele room en slagroom door elkaar te mixen.
1 laag advocaat mengel (zie hierboven) en 1 laag pure chocola (hoe moet ik nog ff goed bedenken)
Kan ik de bitercreme die ik als onderlaag voor mn fondant gebruik mengen met wat advocaat (voor de smaak)? Of smelt de fondant dan?

met botercreme moet je oppassen, ik zou niet weten of iemand dit al heeft uitgeprobeert, maar ik zou een klein beetje maken zoals jij de botercreme wilt gebruiken en dit even smeren op een stukje cake en daarover een nachtje een stukje fondant laten liggen, als dit goed gaat is er geen probleem!

Wat een bloemetje?  nee van mij krijg je een taart!!!

19

Ik heb de botercreme gemaakt en daaraan advocaat willen toeveoegen. Om een uidelijke smaak te kunnen krijgen moest er wel veel bij. Het was erg lekker alleen je zag duidelijk het vocht en de boter scheiden...
Ik ga het vandaag nogmaals proberen met 50 ml water en 150 ml advocaat. Kijken of dat beter gaat... Het moet zoveel mogelijk buiten de koelkast houdbaar blijven nl... ben niet zo'n fan van banketbakkers- en slagroom...
Ik houd jullie op de hoogte..

Mmm das pas lekker!

20

Vraagje (want ik heb pas 2 taarten gebakken, dus ik ben nogal onzeker...):
Als ik bijv. 250 ml slagroom klop (eventueel met slagroomversteviger) en er 250 ml advocaat bij voeg, zou dat goed komen als ik het als vulling voor een taart gebruik?

21

Jacomijn schreef:

Vraagje (want ik heb pas 2 taarten gebakken, dus ik ben nogal onzeker...):
Als ik bijv. 250 ml slagroom klop (eventueel met slagroomversteviger) en er 250 ml advocaat bij voeg, zou dat goed komen als ik het als vulling voor een taart gebruik?

Mits toevoeging van 2

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

22

Heb zelf 250 ml slagroom gemaakt, en daar advocaat naar smaak (volgens mij 1/3 uit de fles) aan toegevoegd en klopfix. Werd een mooie vulling en smaakte heerlijk!!

Doe waar je van houdt, en je zult houden van wat je doet!
Groetjes, Ienke

23 Laatst bewerkt door inge h (12-04-2009 10:52)

nog een recept voor een advocaatmousse van vlam in de pan, zelf net gebruikt en erg lekker
Ingredi

~enthousiast hobbyist ~
Heeft iemand het recept om tijd te bakken al gevonden?????

24

Nou met 150 ml water en rustig mixen en steeds maar scheutjes toevoegen totdat je de juiste smaak hebt gaat het prima. Laagje advocaat op de biscuit smeren, laagje advocaat botercreme, laagje crispy chocolade enn jammie!

Mmm das pas lekker!