Onderwerp: Hulp nodig voor de Barbie!

Dames, ik heb zojuist een tulband met cake gebakken en hij is maar tot de helft gerezen! Geeft op zich niets, ik heb nog genoeg in huis om een dubbele dosis te bakken ... wat adviseren jullie? Dan kan ik de kleine tulband zeker zelf opeten.. hmm. ff sonja bakker bellen dan..

gniffel gniffel..

Maar goed, zouden jullie een dubbele dosis bakken ??
xx mo

2 Laatst bewerkt door nnicole1234 (16-04-2007 15:11)

Re: Hulp nodig voor de Barbie!

hmm...tot de helft gerezen...?

Hoeveel beslag heb je er in gedaan dan ??

Ik doe een tulband meestal tot net boven de helft ( 2/3) vol met beslag en dan rijst ie tot ruim bovenaan

Ja, te weinig dus, ik had me beter in moeten lezen in het kapsel maken.. ben al 2 weken aan het voorbereiden hoe ik hem bekleed...hmmm.. hopen dat dat dan beter gaat !!

maar goed, ik ga maar beginnen..

x mo

4

enne.....heb je een goede mixer???? Lol......... Anders die van de buuf ff lenen. Vind ze vast niet erg

Erika

En nu heb ik de dubbele dosis erin gedaan, verbrandt 1 kant van de tulband en de andere kant is nog zeiknat
Pffff... die barbie gaat niet lukken denk ik zo.. Misschien dat ik hem dan van biscuit maak ? Dit is cakemeel
belee.... heb er de balen van...

x mo

6 Laatst bewerkt door marlies (16-04-2007 17:28)

OWWWWW wat vervelend zeg...... dat is ff balen....... ik heb er dan helemaal geen zin meer in en dan hoeft het van mij niet meer :S :S (misschien is dit herkenbaar)

www.partycupcake.nl voor Springerle Moulds! Like m'n Facebook.

7

Oh shit zeg! Kan me voorstellen dat je er flink van baalt! Zou het inderdaad proberen met biscuitmix. Vind ik persoonlijk nog het fijnste werken (en wordt ook minder snel droog vind ik)

8

je kan ook een taart en onder doen
dan is hij wat hoger
en heb je toch ruimte voor die lange benen

Met de kennis van nu, had ik het toen anders gedaan :)

Ja ja, Erika, wat een goed idee van jou!
Misschien moet ik de mixer van de buurvrouw maar eens  AAN GORT DRAAIEN hhahahaha
Maar goed, ik heb het kapsel wat te klein was bewaart en zet ik bovenop de nieuw-gebakken, dan kan ik het zwarte eraf halen..
Pfff. wat een gedoe zo'n barbie..
Taartje eronder is denk een beter idee....

xx mo

10

Enne, niet de moed laten zakken, gewoon stug doorgaan,. :lol:

Groetjes Lupe Foto's http://lupe.haaralbum.nl/
WINKEL/WORKSHOPS/ZOETERMEERhttp://www.taartencentrum.nl/

Ok, even een updat, ik heb stage 1 zo goed als af, heb de vorm er goed in, en een licht laagje botercreme erover ( de vulling zakt er wel iets onder uit )  Morgen maak ik nieuwe botercreme aan en dan helemaal glad strijken..
hoeveel marsefond adviseren jullie in ieder geval uit te rollen? Minimaal dan bedoel ik ?? een kilo? Hij is namelijk echt zo hoog als de benen van een echte barbie!!
en ja, het resultaat komt hier.. ( als ik tevreden genoeg ben ;) )
x mo