Onderwerp: Mooi wit en zwart??

Heee dames,
Ik moet een koe-taart gaan maken, nu zoek ik eigenlijk allereerst een manier om het spulletje mooi wit en mooi zwart te maken.> Het liefste werk ik (sinds kort )met marsefond!

Alle tips zijn welkom! Zag pas een hele mooie zwart-witte taart op de show off!!
xx mo

2

Re: Mooi wit en zwart??

ik heb onlangs zo'n taart gemaakt en deze overgoten met ganache en dan de koetjes met witte fondant en marsepein (met cacoa) door gemaakt.

veel succes, de koetjes zijn makkelijk te maken als je de know-to hier op de site volgt ;)

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

3

ik gebruik norit
dit plet je tot poeder en meng je er door
wel goed dun uitrollen
en een dag van te voren mengen dan lost het nog een beetje op in de marsepein of icing

Met de kennis van nu, had ik het toen anders gedaan :)

4

Voor mijn Mario kart taart had ik ook zwart nodig voor de wielen en heb ik gewoon zwarte rolfondant van de webshop gekocht. Vond ik wel zo gemakkelijk.

Bedankt!
Maar norit???? Lekker voor de poeperij!! hihih

Een klein heel klein beetje dan neem ik aan en zit daar dan geen raar smaakje aan ??

x mo

6

Mooi zwart en rood is moeilijk, of je moet onwijs veel gelkleurstof erbij doen, voor kleine beetjes werkt dat perfect, maar voor grotere hoeveelheden heb ik altijd kant en klaar voorgekleurd zwart en rood op voorraad liggen.

Groetjes Lupe Foto's http://lupe.haaralbum.nl/
WINKEL/WORKSHOPS/ZOETERMEERhttp://www.taartencentrum.nl/

7

nee er zit geen smaak aan
en je moet naturlijk niet die hele kluit in 1 keer op eeten
hihihih
maar het word pik zwart

Met de kennis van nu, had ik het toen anders gedaan :)

8

ik gebruik ook altijd norrit gaat harstikke goed !!
en nooit geen last gekregen van opstoppingen hoor hihi

Hoi Mo,

Ik heb er ook voor gekozen zwart en rood altijd voorgekleurd in voorraad te hebben omdat zelf kleuren echt lastig is.
de marsefond is wit genoeg als je er zwart naast zet hoor.

groet,Saskia

Mijn Taarten en workshops vind je op mijn site!
Een bijzondere dag verdient een bijzondere taart!