1

Onderwerp: Vers fruit?

Heeft iemand ervaring met het gebruik van vers fruit in een taart en zo ja wat voor soort fruit is te gebruiken. Het lijkt me dat je de taart dan wel dezelfde dag op moet eten.

2

Re: Vers fruit?

Hoi

Ik heb wel eens een taart gemaakt met vers fruit, alleen niet op marsepein gedaan, ik had zeg maar van deeg een bodem gemaakt dat gebakken met steunvulling en toen banketbakkersroom erin gedaan en toen vers fruit zoals aardbeien en druiven erop gedaan. Erg lekker !!!!!

Het bleef bij mij wel paar dagen goed, druiven zijn opzich wel sterk en had ook mooie goede aardbeien gekocht ervoor.
Ik had expres geen appels gedaan want dat wordt bruin na paar uurtjes !!!!!!

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

3

Re: Vers fruit?

Ik vul veel taarten met slagroom en verse aardbeien en die kun  je een dag later nog met een gerust hart eten hoor!!!

golf is knikkeren voor rijke mensen die te lui zijn om te bukken

4

Re: Vers fruit?

lekker met framboisen en slagroom tussen de taart

5

Re: Vers fruit?

Maakt het fruitsap de slagroom niet helemaal vloeibaar.

6

Re: Vers fruit?

Ik had zaterdagochtend een taart gemaakt met banananbavarois en stukjes verse banaan. Tot maandagavond konden we ervan eten. Er was daarna nog 1 stuk over maar dat was gister dus echt niet goed meer.

Groetjes Petra,
www.taartendecoratie.nl: de winkel voor al je taartspullen vind je in Ridderkerk!

7

Re: Vers fruit?

tip, als je de kroontjes van de aarbeien er aan laat blijven ze langer goed en als ze bovenop liggen staat dat wel gezellig. Als ze de taart opeten, halen ze de kroontjes er maar af. Je kan ook alleen de blaadjes er af halen, als het harde stukje, een soort steeltjes er maar aan blijft.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

8

Re: Vers fruit?

ik heb zondag een aarbei-slagroomtaart gemaakt en daar smul ik vandaag nog van! smaakt nog heerlijk, de aarbeien zijn zelfs nog niet papperig aan het worden ;)

oja, aarbeien niet wassen en afdekgelei gebruiken!

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

9

Re: Vers fruit?

Ik wil eigenlijk vers fruit gebruiken tussen de taart, dus bijv. 1 laag slagroom en vers fruit en 1 laag jam.

10

Re: Vers fruit?

Erk schreef:

Ik wil eigenlijk vers fruit gebruiken tussen de taart, dus bijv. 1 laag slagroom en vers fruit en 1 laag jam.

dan zou ik maar

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

11

Re: Vers fruit?

gebruik geen annanas op slagroom de vrucht breekt het af
en als je het een dag of 2 mooi wilt houden heb ik een tipje
pureer wat abricozejam
breng dit kort aan de kook
en strijk dit voor zichtig op het fruit
je kan het nog iets verdunnen met water
zo glimt het mooi en droogt niet uit
s6

Met de kennis van nu, had ik het toen anders gedaan :)