1

Onderwerp: MMF figuren boetseren en bewaren tot gebruik

Hallo,

Kan ik op voorhand fondant roosjes en meer figuurtjes maken en bewaren voor bestellingen?
Ik heb binnenkort een feest en moet keiveel roosjes, ringen etc maken wat gewoon niet te doen is voor me binnen een paar dagen waardoor ik alles op voorhand al klaar moet hebben.
Met de biscuit en cakejes is dat wel makkelijk, kwestie van goed inpakken en invriezen geloof ik?
Maar hoe zit het met geboetseerde figuurtjes van mmf ?
Ik wil wel gewoon alles zacht en eetbaar houden.

En hoe lang kan ik roosjes etc op voorhand maken van mmf?

Groetjes,
Rosa

2

Re: MMF figuren boetseren en bewaren tot gebruik

Ik heb zelf poppetjes geboetseerd van mmf, ongeveer 4 dagen van te voren. Ging hartstikke goed. De mmf wordt lang niet zo snel hard als gewone fondant is mijn ervaring.

groetjes Crystal
Mijn taarten zien? -->Crystal's creaties

3

Ik boetseer veel van te voren, ook puzzels. Ik vries het gewoon in, in een bakje met wat huishoudfolie. De puzzels gewoon op het insteekmapje met een krant erin en een diepvrieszak eroverheen. Gaat prima!

4

Hallo Rosa,

Ik maak mijn bloemen en figuren gerust een maand of langer van te voren. Zolang je ze in een doos stofvrij bewaard kan dat hoor!

groetjes Francisca

5

H

6

De figuren laat ik in het doosje met de deksel een klein beetje open ontdooien de puzzels gaan licht bevroren op de taart, je schuift ze dan nl heel makkelijk van het mapje af en dan laat ik het in een plastik zak ontdooien om glimmen tegen te gaan. Daarna werk ik de taarten af.

7

Nee ik gebruik geen folie. Ik heb er 2 kuikens (mmf) staan die ik begin maart hebt gemaakt. Ze voelen stevig aan maar zijn nog steeds zacht genoeg om te eten. Heb net even een stukje geproeft voor je ;)

groetjes Francisca

8

Ooh geweldig, heel erg bedankt dames!

Kan nu gelijk en wel met een gerust hart een voorraadje van alles maken en bewaren.