1

Onderwerp: ganache

Ik krijg erg veel zin in een chocolade taart. Nou heb ik een vraagje voor ik eraan begin: het recept voor ganache is 250 ml slagroom met 250 gram pure chocola. Is deze hoeveelheid alleen om de taart te overgieten of ook om te vullen?

2

Re: ganache

ik gebruik het enkel als "bekleding" omdat het als vulling te zwaar gaat vallen (volgens mij) ;)

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

3

Re: ganache

maar toblerone kan wel als vulling gebruikt worden toch? En dan wilde ik het overgieten met ganache of is dat geen goed idee?

4

Re: ganache

Ik doe toch ook altijd een laagje chocolade als vulling hoor...

Hm, heerlijk: ganache...

Dag! Groetjes, Koenie
www.taartenvankoenie.nl

5 Laatst bewerkt door Nathalie (12-04-2007 21:03)

Re: ganache

chocolade met chocolade gaat heel goed samen (Dat is tenminste mijn mening. Maar ik ben dan ook heel erg met chocolade :S)

6

Re: ganache

claartje schreef:

maar toblerone kan wel als vulling gebruikt worden toch? En dan wilde ik het overgieten met ganache of is dat geen goed idee?

Kan perfect, ik bedoel dat zowel tussen als rond ganache iets teveel van het goeie is voor mij (lees valt net te zwaar) :cool:
alles is kwestie van smaak en daarover kunnen we nog heel lang praten ...

dus ik zou zeggen: UITPROBEREN!!

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

7

Re: ganache

Ik gebruik die hoeveelheid om over de taart te gieten ! Maar ik houdt soms ook wel over, ligt er net aan of ik dikke of dunnen ganache wil.

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

8

Re: ganache

Ik hou meestal wat over en voor een vulling heb je volgens mij niet zo heel veel nodig. Succes!