1

Onderwerp: 3 D taarten

Dit is misschien een stomme vraag waarvoor de uitleg ergens anders op de site vermeld staat, maar ik vroeg me af hoe jullie die 3D taarten allemaal maken? Ik kan me niet voorstellen dat daar allemaal bakvormen voor bestaan. Snijden jullie de nodige vormen uit, uit gewone standaard biscuits? Of modeleren jullie de vormen met marsepein of fondant?

Ik ben bang dat de laag dan veel te dik wordt en alles veel te zoet.

Ik vind nergens op de site een zoekfunctie die enkel binnen deze site zoekt. Misschien ligt het aan mijn browser, ik werk nl. met een Mac en die heeft zo z'n eigen software.

Ik hoop dat jullie dit toch even kunnen uitleggen.

2

Re: 3 D taarten

Aanvulling:

ik heb ondertussen de zoekfunctie wel gevonden, maar als ik 3D intyp komt er vrees ik niet veel uit.

Wie kan me helpen?

3

Hoi Pelusa, een 3D taart bouw je op met de biscuit of de cake, zodra het de juiste vorm heeft kun je het gewoon bekleden. Het ligt eraan wat je wilt maken maar mocht je bijvoorbeeld een platte vorm willen snijden, kun je een plaatje ervan zoeken (bv Pokemon stond hier een tijdje bij de HOW-to´s), deze op de juist grootte maken met Publisher of Excel ofzo en dan op een vierkante taart leggen (of meerdere taarten) en zo uitsnijden. Als het bijvoorbeeld een Thomas de Trein wordt, kun je gewoon meerder lagen opbouwen en stukken aan de zijkanten bijsnijden(dat is wel een moeilijke taart hoor vond ik... :S). Hoop dat dit een beetje een antwoord is op je vraag! :-)

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

4

Ik was bijvoorbeeld aan het denken aan die kussens met die kroontjes op die ik hier in de fotootjes geregeld zie passeren. Dat lijkt me nog een relatief makkelijke vorm, aangezien dit plat is. In tegenstelling tot bv. die kastelen. Ik heb al wel gezien dat die laatste inderdaad uit meerdere stukken cake of biscuit worden opgebouwd.

Misschien dat iemand mij een How to voor zo'n kussentje kan wijzen? De kroontjes worden meestal in Royal Icing gespoten heb ik begrepen. Voor het kussen zal je vermoed ik wel van een grote rechthoekige taart moeten vertrekken, vermoed ik?

5

een how to voor zo'n kussentje staat volgens mij op cake central misschien dat je daar even kan kijken

www.partycupcake.nl voor Springerle Moulds! Like m'n Facebook.

6

Pelusa1511 schreef:

Ik was bijvoorbeeld aan het denken aan die kussens met die kroontjes op die ik hier in de fotootjes geregeld zie passeren. Dat lijkt me nog een relatief makkelijke vorm, aangezien dit plat is. In tegenstelling tot bv. die kastelen. Ik heb al wel gezien dat die laatste inderdaad uit meerdere stukken cake of biscuit worden opgebouwd.

Misschien dat iemand mij een How to voor zo'n kussentje kan wijzen? De kroontjes worden meestal in Royal Icing gespoten heb ik begrepen. Voor het kussen zal je vermoed ik wel van een grote rechthoekige taart moeten vertrekken, vermoed ik?

kijk even bij howto's daar staat de volledige uitleg!

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

7

Geweldig! Ik dacht dat ik daar alleen de uitleg voor de tiara zou vinden. Die had ik nl. al ergens anders gezien en dus ben ik daar niet meer gaan kijken.

Bedankt.