1

Onderwerp: Vraag over een dummy taart

Het fondant/marsepein dat je gebruikt kun je dat er weer afhalen en later gewoon gebruiken?
Ik wil proberen een vierkante taart te bekleden maar ik vind het zonde om gelijk een echte taart te proberen (ivm grootte, vorm 25x25) maar als de fondant toch niet meer te gebruiken is na een dummy dán doe ik het natuurlijk wel gelijk op een echte taart.

Groetjes Petra,
www.taartendecoratie.nl: de winkel voor al je taartspullen vind je in Ridderkerk!

2

Re: Vraag over een dummy taart

Dat is nou een goede vraag want dat vroeg ik me namelijk ook af !!!!! Ben benieuwd naar het antwoord !!!!!!

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

3

ik zou het niet doen, een dummie is vaak piepschuim en dat laat wel eens kruimeltjes achter.
Moest ik mijn bajvorm omdraaien en deze als dummie gebruiken, dan zou ik de marsepein wel weer recupereren.

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

4

Je dummy even strak inpakken in huishoudfolie...dan kun je het gewoon opnieuw gebruiken hoor.
Alleen niet te lang laten zitten, want dan droogt het uit,

Erika

5

Ahh bedankt voor de tip! Het gaat er daarna gelijk weer af, tis puur om te kijken of het bekleden van een vierkant goed strak lukt.

Groetjes Petra,
www.taartendecoratie.nl: de winkel voor al je taartspullen vind je in Ridderkerk!

6

Een tip die ik bij de workshop afgelopen vrijdag heb geleerd. Misschien onnodig, maar ik vond m wel handig.
Begin met je hoeken strak te maken. De rechte zijden dan glad maken gaat makkelijker.  Als je naar de hoeken toewerkt hou je ruimte over die je niet meer weggewerkt krijgt.

Erika