Onderwerp: Help! Paniek wegens tijdgebrek!
Ik ben dus bezig aan mijn fameuze eerste taarten voor mijn dochters verjaardag morgen.
Het zat allemaal zo goed in mijn hoofd, maar helaas, niks komt eruit zoals ik het wou!
Ik heb nu mijn eerste taart af en het is een ramp: fondant scheurde aan alle kanten, dochterlief besloot dat ze eens wou proeven en nam zomaar een hap uit de zijkant van de bisccuit!, nog proberen op te vullen met de rest van de limoenbavarois, maar helaas, het kwaad is geschied. Daarbij komt nog dat ik gisteren al de bloemetjes gemaakt had van fondant , om op de zijkant te plakken, maar die waren dus allemaal hard geworden en toen ik ze er wou opplakken braken ze natuurlijk in stukjes;
Dan maar besloten om de icing te proberen om een rand te spuiten, zodat het ergste gecamoufleerd wordt, maar die was blijkbaar niet stevig genoeg en van de mooie schelpjes bleef er alleen maar blubber over die langs de randen naar beneden liep ...
Snif snif, nog 2 taarten te gaan en ik heb helemaal geen zin meer.
Daarom deze oproep: wat kan je zoal nog maken van een tulband vorm voor een meisje van 4 die van roze en prinsessen houdt?
Dat moest dus oorspronkelijk een barbietaart worden, maar met een tulbandvorm alleen lukt dat dus niet, en nu heb ik echt geen zin meer om nog een taart te bakken om er bovenop te zetten zodat de pop past.
Dus, welke versieringen kan je erop doen zodat het geen saaie tulband blijft? Ik denk dat ik deze maar eens ga beklede met marsepein, eens kijken of dat beter werkt dan fondant.
Please, help mij!
Groetjes,
Els