1

Onderwerp: Help! Paniek wegens tijdgebrek!

Ik ben dus bezig aan mijn fameuze eerste taarten voor mijn dochters verjaardag morgen.
Het zat allemaal zo goed in mijn hoofd, maar helaas, niks komt eruit zoals ik het wou!

Ik heb nu mijn eerste taart af en het is een ramp: fondant scheurde aan alle kanten, dochterlief besloot dat ze eens wou proeven en nam zomaar een hap uit de zijkant van de bisccuit!, nog proberen op te vullen met de rest van de limoenbavarois, maar helaas, het kwaad is geschied. Daarbij komt nog dat ik gisteren al de bloemetjes gemaakt had van fondant , om op de zijkant te plakken, maar die waren dus allemaal hard geworden en toen ik ze er wou opplakken braken ze natuurlijk in stukjes;
Dan maar besloten om de icing te proberen om een rand te spuiten, zodat het ergste gecamoufleerd wordt, maar die was blijkbaar niet stevig genoeg en van de mooie schelpjes bleef er alleen maar blubber over die langs de randen naar beneden liep ...

Snif snif, nog 2 taarten te gaan en ik heb helemaal geen zin meer.

Daarom deze oproep: wat kan je zoal nog maken van een tulband vorm voor een meisje van 4 die van roze en prinsessen houdt?
Dat moest dus oorspronkelijk een barbietaart worden, maar met een tulbandvorm alleen lukt dat dus niet, en nu heb ik echt geen zin meer om nog een taart te bakken om er bovenop te zetten zodat de pop past.

Dus, welke versieringen kan je erop doen zodat het geen saaie tulband blijft? Ik denk dat ik deze maar eens ga beklede met marsepein, eens kijken of dat beter werkt dan fondant.

Please, help mij!

Groetjes,
Els

2

Re: Help! Paniek wegens tijdgebrek!

Je kunt  er nog steeds een prinses van maken hoor, gewoon de benen van de barbie afhalen! Met marsepein is veel makkelijker voor een (hoge)tulband taart, dat scheurt niet zo makkelijk dus dat moet echt lukken!! Even diep ademhalen, eerst even uitrusten en dan gewoon opnieuw beginnen en met een paar kleine bloemetjes wordt de jurk al heel leuk hoor!! Heel veel sukses!!

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

3

Oh Els,

Jeetje zeg, maar dat je dochter al van te voren wilden proeven en een hap nam !!!!!! Moest toch wel klein beetje lachen !!!!! Wat een stress werk voor je, ik kan je niet helpen, maar kan je wel succes wensen !!!!!

Sterkte.

Groetjes,

Manika

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

4

Een apart model taart maken, nog meer happen eruit nemen........of gewoon snijden, is wel lastiger bekleden, maar scheuren lost iedereen op door er iets op te plakken. Zag een heel simpel leuk paastaartje bij een bakker van een tulband. Was helemaal bekleed in in het midden zat een deel van een kopje van een paaskuiken, leek net of het uit de tulband wilde kruipen, kan je natuurlijk allerlei dierenkopjes voor gebruiken.

5

Koop een zakje cakejes, gebruik die om de binnenkant van je tulband op te vullen. Bekleed dit geheel en zet er de bovenkant van een barbie op. (zei Lara ook al zie ik....)steek met de achterkant van je spuitmondje stippen uit je fondant en versier je tulbandrok ermee.

Heb je ook daar geen moed meer voor? Heel simpel en altijd leuk: kleur je restant icing roze, verdun het ietsiepietsie en kieper het over je tulband. Leg de bloemetjes die je over hebt aan de bovenkant. Doe er een mooie prinsessenstrik omheen en lieve (bijv wit/roze kaarsjes) erop. Kleine moeite, groots effect!

Groetjes, Jozien.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

6

Heb je nog meer poedersuiker? Dan kun je je icing ook nog dikker maken en er alsnog randen mee spuiten...

En ik weet niet hoe ver je inmiddels bent, maar je kunt ook je "mislukte" taart weer kaal maken, je tulband er bovenop zetten, randen die van de onderste taart uitsteken netjes wegsnijden en hier alsnogje prinses van maken.

Je kunt behalve met icing, marsepein en fondant ook nog je taart insmeren met botercr

7

Even een bak koffie, even chillen, je ideen laten varen.
daarna kijk je van welke kleur je het meest van hebt, daar bekleed je de taart mee, eenmaal bekleed kijk je naar je uitstekertjes en ga je die lekker gebruiken.
Een scheurtje?? geen paniek, daar plakken we een vlinder, bloempje, of wat dan ook op. Niet vergeten Have fun.

Groetjes Lupe Foto's http://lupe.haaralbum.nl/
WINKEL/WORKSHOPS/ZOETERMEERhttp://www.taartencentrum.nl/

8

Ooooh, bedankt iedereen!

Ik ben er weer aan begonnen en heb weer een beetje moed, zal wel nachtwerk worden maar ja

ik wil dus nog steeds proberen om er een prinsessentaart van te maken ,maar het gat vanboven is zo breed, zelfs zonder benen ga ik er toch iets moeten insteken om het lijfje erboven op te houden.

De foto van de eerste zet ik straks bij show off, alhoewel die 'show off' eigenlijk niet toepasselijk is ...

9

Hoi Els,
Ik moest even nadenken over jouw princessentaart. Kun je niet een soort patroontje maken van alle scheurtjes in het fondant? Misschien kan je er wat sliertjes van gekleurde marsepein opmaken en hier en daar dezelfde sliertjes terug latenkomen?
Ik hoop dat je snapt wat ik bedoel.
Heb je geen dun kokertje/bekertje/kaarsje, dat je inpakt in aluminiumfolie waar je de barbie op kunt zetten?
Veel sterkte ermee!  Maak het niet te laat joh! Je dochtertje weet toch niet hoe de taart er in jouw hoofd uitziet. Zij vindt hem vast prachtig morgen. Enne... ze heeft denk ik ook best wel wat aan een uitgeruste (en dan bij mij dus gezelligere) moeder
Een fijne verjaardag morgen :Y

Groetjes van Carina
http://www.taartwerk.nl