Onderwerp: icing spuiten
Kun je icing ook rechtstreeks op je taart spuiten? Bijvoorbeeld voor een rand aan de onderkant van de taart.
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taartdecoratie algemeen » icing spuiten
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Kun je icing ook rechtstreeks op je taart spuiten? Bijvoorbeeld voor een rand aan de onderkant van de taart.
Tuurlijk kan dat! Zeker voor randjes is dat d
hoi ik had eigenlijk ook zo'n soort vraag.: kan je dus ook direct op je taart spuiten met icing? of moet er dan eerst een laag tussen van botercreme ofzo?
Ik wil een heel taartje bedekken met bolletjes zodat het lijkt op een engels dropje (die roze en blauwe met die spikjes) Er is toch ook een truukje om je icing zachter te houden? Was dat met glycerine?
Alvast bedankt!
Hai Els,ik zag je vraag staan en dacht : oh wat zoet.
Je kan de icing gelijk op de taart spuiten hoor, maar ik zou gekleurde botercreme gebruiken.
Maar ja , ieder zijn smaak he
wat je wel met die bolletjes hebt is dat de onderkant doorschijnt, dus zou ik de taart eerst met een ondergrondje besmeren met de zelfde kleur, of zoals bij die engelse drop. maar ik weet niet wat daar de basis kleur voor is.
Zo valt het niet zo op als je hier en daar niet aansluit
Hoi dankje voor het antwoord. Ik ga er eens over denken om het met botercreme te doen. Dat blijft dan natuurlijk zacht........ En dat is dan wel kwetsbaar?toch?
Inderdaad had ik er niet aan gedacht dat je er tussendoor kon kijken dus ik zal in iedergeval eerst een laag doen. alvast bedankt, Els
Antwoord op je andere vraag: ja, dat is met glycerine. Klein beetje, ik geloof 'officieel' een theelepel op 500 gram, maar ik mik meest maar wat.
hoi,
je kon ook crisco toevoegen. word het nog meer een creme-achtig.
De verhouding moet ik even opzoeken als je het wil weten.
groetjes diana
Mijn basketwave paastaartje heb ik ook met botercreme gespoten en zonder toevoegingen en dat hard toch nog wel een beetje uit hoor. Het wordt niet keihard maar heel kwetsbaar is het dus niet meer.
Je kunt er ook een mespunt citroenzuur doorheen doen (door je icing) dan word het minder zoet. Misschien kan citroensap ook maar dan moet je wel minder water toevoegen.
De Amerikaans e botercreme krijgt een soort korstje waardoor het heel mooi blijft en niet al te kwetsbaar is.
(recept op mijn site).
gewone (eiwit glazuuur) ising wordt wel erg hard om een hele taart mee te doen.
Ik zou ook voor de botercreme gaan(is ook in eke smaak te maken).
groet,
Saskia
ja graag, je bedoelt toch door de icing om het minder hard te laten worden?
Ik heb ook nog vragen over biscuit bakken maar dat ga ik morgen maar vragen ik ga nu naar bed! hoi Els
hoi,
je kon ook crisco toevoegen. word het nog meer een creme-achtig.
De verhouding moet ik even opzoeken als je het wil weten.groetjes diana
hoi,
ja om het minder hard te laten worden.
groetjes diana
zal het morgen even opzoeken
Mijn botercreme is op dus toch maar icing! Hij moet morgen af dus ik ga het met glycerine proberen! Ik zal hem bij de showoff zetten als hij af is. Hoi Els
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taartdecoratie algemeen » icing spuiten