1

Onderwerp: nog enkele vraagjes over vullingen ...

Die limoenbavarois ziet er heerlijk uit en ik zou hem graag proberen als vulling.

Misschien een beetje een silly vraag, maar, laat je dan de bavarois eerst opstijven e, zo ja, hoe doe je hem dan uit de kom op de taart zonder dat ie uiteen valt?

Beetje rare vraagstelling, maar ik zou graag zo'n dikke laag bavarois hebben tussen 2 lagen biscuit. Als je het niet eerst laat opstijven wordt dat dan niet zo'n dikke blubber tussen je taart?
Ik heb echt geen idee hoe eraan te beginnen ...

Voor mijn dochtertjes verjaardagstaart had ik een vulling willen gebruiken van slagroom met verse aardbeien, en een laagje aardbeienconfituur want daar is ze echt zot op. Maar nu las ik dat jullie soms ook mascarpone gebruiken.
Vraagje: zoeten jullie die mascarpone dan nog bij met suiker of poedersuiker? Want bvb in combinatie met framboosjes lijkt me dat toch een beetje zuur niet?

Het antwoord zal wel voor de hand liggen, maar ja, als je je er niets bij kunt voorstellen is het wel moeilijk vind ik!

Groetjes,
Els

2

Re: nog enkele vraagjes over vullingen ...

elsdr schreef:

Vraagje: zoeten jullie die mascarpone dan nog bij met suiker of poedersuiker? Want bvb in combinatie met framboosjes lijkt me dat toch een beetje zuur niet?

Groetjes,
Els

Als je fambozen EN aardbeienjam door je mascarpone doet (alles door elkaar mixen) dan is het heerlijk !
Niet te zoet maar door de jam ook niet zuur...lekker fris in combinatie met marsepein dus ;)

Groetjes Nicole

3

Re: nog enkele vraagjes over vullingen ...

ik heb de bavarois al gebruikt tussen biscuit.
gewoon eerst in de koelkast laten opstijven - maar hij bleef 'smeerbaar', dus zoals je banketbakkersroom ertussen zou doen, doe je dit ertussen. Je kan hem er dan natuurlijk niet als 1 blok opleggen, maar je legt hem gewoon lepel per lepel ertussen. Ik had er toen ook een laag confituur tussen gedaan, en het was heel lekker!